Nézzék, ilyen lett a Maybach terepjáró

2019.11.21. 14:48

A Bentayga és a Rolls-Royce Cullinan közvetlen ellenfelének szánják az új modellt, amelyen ugyan akad Mercedes jelvény, ez nyilván jogi szempontból lényeges, de egy másik márkaarculatot is visel, a Maybachét.

A Mercedes a Maybach 2012-es beszántása után sem adta fel azt a törekvését, hogy a legdrágább autóknak állítson vetélytársat, így Mercedes-Maybach néven már három évvel később elkezdték visszacsempészni a nevet. Ennek nyilván olyan szempontból van jelentősége, hogy a jogi folytonosság ne álljon fenn a 2002 és 2012 között kínált modellekkel. Viszont vizuálisan egyre egyértelműbben növelik a távolságot a mezei Mercedes modellekhez képest.

Az új GLS 600-on például már a kezdetektől a függőleges rácsozatú hűtőmaszk látható, szemben a korábbi S600-assal, amelyen a Mercedes karakteres, vízszintes osztású hűtőmaszkját alkalmazták. És bár felismerhető benne a Mercedes GLS, látszik, hogy több részletmegoldással is igyekeztek eltávolítani a Mercedes-arculattól. Ilyen a négyszemélyes, szuperigényes kiviterű, állítható foteleket kínáló utastér, a kétszínű fényezés, vagy a speciális Maybach felnigarnitúra, persze a rengeteg jelvényen és feliraton kívül.

Itt látszik először annak a kézzel fogható bizonyítéka is, hogy a Mercedes tényleg nyugdíjazni készül a V12-es presztízsmotort. Bár a 600-as típusszám eddig egyértelműen azt jelölte, itt már a négyliteres biturbó V8-as 550 lóerős kivitelét takarja. A Maybach GLS hatalmas batár – ez még a képeken is egész jól átjön – ami ráadásul 2,78 tonnát nyom üresen, de a nyolchengeres turbómotorral így is 4,9 másodperc alatt gyorsulhat százra, és simán száguldhat 250 km/h-val, azaz a tizenkét henger dinamikai szempontból nem igazán fog hiányozni. Ráadásul ezzel a motorral a gyári fogyasztási adat 11,7 liter száz kilométerre, ami az autó termetét és képességeit nézve szintén kivételes értéknek tűnik.

Néhány részlettel még adós a Mercedes, például a vételárral is, de mivel a Maybach-Mercedes terepjáró forgalmazásának beindítása csak 2020 második felére várható, lesz még idő ezeket is nyilvánosságra hozni. Az azért valószínű, hogy 200 ezer euró alatt nemigen lehet majd megkapni, hasonlóan a közvetlen versenytársakhoz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.