Egyelőre mégsem hal ki a V12-es motor

2019.11.24. 13:19

A Mercedes és az Aston Martin sem hajlandó lemondani a manapság csak presztízs miatt tartott óriási motorokról.

29-aston-martin-v12-vanquish-volante-fd-1

Kevés pazarlóbb jármű létezik a világon, mint a nemrégiben bemutatott Mercedes-Maybach GLS 600, ennek ellenére viszonylag meglepő adatot pillanthattunk meg a menetteljesítményeket böngészve. A böszme terepjáró nem a cégcsoport V12-es motorját kapta, ahogy a S osztály, hanem egy kisebb, de nem kevésbé erős V8-ast. Rögtön arra a következtetésre jutottunk, hogy a németek hamarosan nyugdíjba küldik a V12-est, de erre maga a Daimler vezérigazgatója, Ola Kallenius cáfolt rá a GT  Spiritnek adott nyilatkozatában. Kallenius elárulta, hogy a 2021-ben érkező új S osztályt továbbra is lehet majd V12-es motorral rendelni.

Úgy hírlik, az Aston Martinnál sem tesznek le a különleges motorformuláról. A vállalat első embere, Andy Palmer sem zárta ki, hogy első SUV-jukba, a DBX-be V12-es motor kerüljön. A Road & Tracknek adott interjújában Palmer egyértelműsítette, hogy a DBX nem csak V8-as motorral fog készülni, azt azonban nem árulta el, hogy mi kerül majd a többi változat orrába. Annyit azért elmondott, hogy a V12-es befér a motortérbe, ami elég egyértelmű utalásnak tűnik.

A nagy német prémiumtrió közül az Audi már évekkel ezelőtt kiszállt a 12 hengeres motorral hajtott autók piacáról. A szigorú károsanyag-kibocsátási normák miatt a Mercedesen, az Astonon és a BMW-n kívül ma már csak a Bentley, a Ferrari, a Lamborghini, a Pagani és a Rolls-Royce kínál ilyen autókat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.