670 lóerős pályaváltozatot kap az Alfa Giulia

2019.12.10. 15:13

Alakul a mezőny a jövőre induló új, villanyautókra épülő túraautó-bajnokságra. A Hyundai és a Cupra után az Alfa Romeónak is lesz egy autója a sorozathoz. Igaz, a gyárnak ehhez a Giuliához már nem sok köze van. 

A Seat Cupra kezdte a sort, ők már nyáron megmutatták az autót, ami elektromos létére készen áll a túraautós versenyzésre. Ez volt a Cupra E-Racer, ami egy WTCR-ben használt Cupra Leon alapjaira épített 670 lovas villanyos volt. Szeptemberben aztán a Hyundai is előállt egy ilyen kategóriás versenyautóval; a Veloster N ETCR első tesztjét itt tartották a Hungaroringen. Mind a két autó ugyanarra a szabályrendszerre épült, a jövőre induló E TCR-szériájéra. 

giulia etcr2

Az E TCR-re épített autókba egy 65 kilowattórás akkumulátor építhető, a villanymotort pedig úgy kell beépíteni/behangolni, hogy 300 kilowatt (402) állandó teljesítményre legyen képes. Ez lesz a tartós teljesítmény, de lesz egy időszakosan felhasználható csúcsteljesítmény is, ami 500 kilowatt (670 lóerő) lehet. Eszerint épül Giulia ETCR is. Az a monzai Romeo Ferraris műhely építi, amely az Alfa WTCR-ben szereplő autóit is készíti. Az Alfának vagy a Fiat-csoportnak tehát közvetlen semmi köze nem lesz hozzá, mégis az ő nevükben versenyez majd a jövőre induló bajnokságban, ahol vele együtt három csapat már biztosan lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.