Már tesztelik az Opel villanyos raliautóját

2019.12.12. 10:39

Az első éles versenye ugyan csak júliusban lesz, de a prototípusokat már nagyban teszteli az Opel első elektromos raliautójából, a Corsa-e Rally-ból.  

A ralisportot eddig teljesen elkerülte a villanyhajtás. Miközben már a Forma-1-ben és a WEC-ben is régóta hibrideznek, a ralisport csúcsán, a világbajnokságon még csak most állapodtak meg arról, hogy 2022-től ott is elkezdik a részben villanyos hajtások használatát. Az Opel kicsit előbb jár, bár nekik csak egy kisebb kategóriába készül full villanyos raliautójuk. Corsa-e Rally néven fut és már nagyban tart a tesztprogramja; kettőt nyúznak belőle az Opel házi tesztcentrumában, Dudenhofenben. 

A raliváltozatba ugyanakkora akkucsomag kerül, mint a széria Corsába. Egy 50 kWh-s akkumulátora van, ami WLTP szerint 337 kilométerre elég. Versenytempóban ennek nyilván a töredékére. Az Opel úgy számol, hogy versenymódban, a gyorsasági szakaszokon 60 kilométerre lesz elég maximális teljesítmény (136 lóerő) és nyomaték (260 Nm) mellett. A mért szakaszok közti távra, az etapokra ott lesz az Eco-mód, illetve lesz még egy harmadik mód is a ralis Corsában, amit az esős szakaszokra ajánlanak. A villanyautós azonnali csúcsnyomaték ellen ide külön hangolnak egy nyomatékgörbét.

A tesztelés után állnak neki az Opelnél, hogy összerakjanak húsz versenyautót az első szezonra. Ezeket tizenöt ügyfélnek adják majd oda, akik kezdetben amolyan márkakupa jelleggel versenyeznek majd velük.  

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.