Ezek a legjobb fogyasztású villanyautók a Spritmonitor szerint

2019.12.26. 14:12

Nem egy tudományos alapossággal összeállított sorrend, de enyhe kapaszkodónak még jó lehet a spritmonitor .de új összeállítása a legnépszerűbb villanyautók fogyasztásáról. A villanyos Ioniq még az apró elektromosokat is beelőzte a listán.

null
null

A lakossági fogyasztásmérések régóta bevett felülete a spritmonitor .de. Mivel az oldal óriási adatbázisból dolgozik, a legtöbb típusnál kikezdhetetlen a hitelessége: a lényege röviden annyi, hogy autósok töltik fel minden egyes tankolásuk adatát, illetve a vezetett kilométereiket, a rendszer pedig ebből kalkulálja az egyes típusok egyes generációinak egyes motorváltozatainak fogyasztási értékét. Villanyautóból egyelőre kicsi a merítés, de az oldal szerkesztői ezzel a típusonként - jó esetben - száz körüli darabszámból ezt a top20-as listát tudták összerakni.

   Model (mérési darabszám) kWh/100km
        
1 Hyundai IONIQ (105) 13,8
2 Peugeot iOn (17) 13,9
3 Volkswagen Up! (14) 14,0
4 Mitsubishi i-MiEV (20) 14,3
5 BMW i3 (92) 14,8
6 Citroen C-Zero (21) 14,9
7 Volkswagen Golf (67) 15,0
8 Hyundai Kona (41) 15,0
9 Nissan Leaf (84) 15,6
10 Kia Niro (11) 15,7
11 Renault ZOE (195) 16,0
12 Smart Fortwo (52) 16,1
13 Opel Ampera (17) 16,2
14 Smart Forfour (15) 16,5
15 Kia Soul (20) 16,7
16 Tesla Motors Model 3 (83) 17,3
17 Tesla Motors Model S (87) 20,6
18 Mercedes-Benz B (11) 21,4

A lista nagyjából azt hozza, ami várható: a kis méretű, leginkább városban használt kis villanyosok vannak az elején, míg a nagyobb méretű és/vagy teljesítményű, pályázásra inkább használt villanyosok hátul. És van pár nehezen magyarázható részlet. Például, hogy miért van ekkora szórás a i-Miev az Ion és C-zero között, amikor ezek lényegében ugyanazok az autók. A különböző akkukapacitás-változatok sincsenek elszeparálva a kis merítés miatt, és olyan típusoknál, mint a Leaf vagy az Amprea a generációk is összeolvadnak. Utóbbinál különösen kellemetlen ez, mivel az első Ampera még csak nem is tisztán elektromos volt.