Jövőre elköszönhetünk a BMW legerősebb dízelmotorjától

2019.12.31. 08:24

Jó eséllyel az utolsó évére fordul 2020-szal a BMW négyturbós B57-es dízelmotorja. A szedánoknál kezdik, de hamar sorra kerülnek a városi terepjárók is.

10190109

A négyturbós, háromliteres hathengeres, B57D30S0 kódnéven futó dízelmotort nem is olyan régen, 2016-ban hozta be a kínálatba a BMW. Azóta ez a csúcs a márkánál dízelből. Hogy mennyire brutális, azt jól mutatja, hogy még az X7-est is képes 5,5 másodperc alatt elküldeni 0-ról 100 km/h-ra. Az M550d xDrive-nak ugyanez ugyanezzel a négyturbós blokkal 4,4 alatt is megy. Ennek a szintnek lesz most vége, jövőre ugyanis fokozatosan kivezetik a motort a kínálatból. Előbb a szedánoknál, majd az X5, X6 és X7 modelleknél tűnik el. 

Bár ez a motor eleve csak az európai piacon számít, nem lenne nagy veszteség egy nagy dízeles a globális kínálatban, a szolidabb változatai azért maradnak. Szóval háromliteres  sorhatos dízelt 2020 után is lehet majd kérni egy ideig, de négy turbó helyett legfeljebb kettővel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.