Üzemanyagcellás terepjárókon dolgozik a BMW

2020.01.09. 17:28

A BMW és a Toyota együttműködése nem merül ki a közös sportkocsigyártásban: úgy néz ki, a németek átveszik a japán gyártó üzemanyagcellás fejlesztésit is.

Klaus Frölich, a BMW fejlesztési vezetője említette meg ezt a fejlesztési irányt. A szakember szerint ma ugyan még nagyon drága az üzemanyagcellás hajtáslánc – egy tisztán elektromos autóhoz képest tízszeres árkülönbségről beszélt – de azt mondja, a jelenleg folyó fejlesztésekkel már 2025-re elképzelhető, hogy kiegyenlítődik az árszintjük. Ennek következtében elképzelhetőnek tartja, hogy akár évi több százezer ilyen hajtásrendszerű autót adjanak el.

Bár az elektromos hajtás személyautóknál egyszerűbb megoldásnak tűnik, Froelich azt mondja, hogy a nagyobb járműveknél az üzemanyagcellás hajtásnak is lesz létjogosultsága, elsősorban a sokkal rövidebb töltési idő és a kisebb tömeg miatt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.