Ilyen lett az új kínai állami luxusautó

2020.01.10. 13:10

A kínai legfelsőbb vezetés, különösen Hszi elnök igyekszik csak hazai luxusautókban mutatkozni, de a párt- és államapparátus alacsonyabb szintjein még mindig bőven akad, aki külföldi gyártmányokat használ még hivatali autónak is.

Az állam első számú luxusautó-gyártója, a Hongqi azonban láthatóan igyekszik versenyképesebb terméket kínálni ezeknek az elvtársaknak is, hogy kompromisszumok nélkül utazhassanak, minden szempontból kínai luxusjárműben. Ennek a törekvésnek az egyik megtestesülése a H9 nevű modell, amelyet most először láthatunk teljes pompájában.

Szép nagydarab autóról van szó: 5,2 méter hosszú és több mint 3 méter tengelytávú, bár ezzel még mindig inkább csak a helyi, nyújtott 5-ös BMW és A6-os Audi ellenfele lehet. Az autó szemből kifejezetten Rolls-Royce-os karakter, profilból azonban feltűnő lehet, hogy az ablaksor formája erősen emlékeztet a VW Arteonéra. Lehet, hogy ez sem egészen véletlen, hisz a FAW, a Hongqi márka mögött álló állami vállalat a VW egyik helyi gyártópartnere.

A kivitelezés a képek alapján kifejezetten igényesnek tűnik: sok a fémszínű dekoráció, a kárpitozás pedig belül is a külső kétszínű – itt épp lila-arany – fényezést követi.

A műszaki tartalomról csak annyit lehet tudni, hogy lesz négyhengeres változat kétliteres, 252 lóerős turbómotorral, a drágább változatokba pedig mechanikus feltöltős, 3 literes V6-ost építenek 272 lóerővel, és mindkét motorhoz automata váltó társul. Állítólag az új modell viszonylag fejlett önvezető rendszert kap majd, a gyártó 2,5-ös szintűnek nevezi, ami azt jelenti, hogy valamivel többet tud majd az autópályás sávtartásnál, de háztól házig biztosan nem visz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.