Megtorpant a dízel-eladások csökkenése

2020.01.10. 16:04

Egyelőre úgy tűnik, a dízelmotoros személyautók 2015 óta tartó térvesztése Európában jelentősen lelassult. Az elmúlt hat hónapban alig változott a kereslet irántuk, legalább részben azért, mert a nagyobb járműveknél egyelőre nincs igazán erős alternatívájuk.

Diesel-articleDetail-135085f5-1192849

Az autóvásárlók egy jelentős része nagyon gyorsan elpártolt a dízelmotoros modellektől: 2015-ben még az Európában eladott személyautók 53%-a volt dízelmotoros, míg 2018-ra ez a szám 33%-ra csökkent. Ám úgy tűnik, a zuhanás az idei év második felében megállt, valahol 30% környékén. Ebben az elemzők szerint közrejátszott, hogy a nagyobb modellek, különösen a nehezebb – és most igen divatos – szabadidő-autók esetében nemigen akad erős alternatíva. Ebben a mezőnyben kevés még a hibrid, a benzinesek fogyasztása pedig sokkal magasabb lehet.

A dízelmotorok jövője persze így sem valami ígéretes: bár egyes gyártók szerint akár még 20 évig piacképes lesz ez a hajtási megoldás, az elemzések szerint nem várható már érdemi növekedés ezen a téren, még annak ellenére sem, hogy a szén-dioxid-kibocsátási korlátozások szigorítása Európában most bizonyos kategóriákban egyértelműen a dízelmotoros modelleknek kedvez.

Érdekes módon úgy néz ki, a dízelellenes hangulat kialakulásáért felelős VW csoport maradt a dízel-piac legerősebb szereplője, legalábbis erre utal, hogy a tavalyi öt legkelendőbb dízelmotoros típus közül négy az övék. A dízel-toplistán jelenleg a VW Golf vezet, a VW Tiguan, a Skoda Octavia, a Peugeot 3008-as és a VW Passat mögött.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.