Új kettősüzemű háromhengeressel menti a flottaátlagát a Dacia

2020.01.15. 17:21

Megvan a Dacia válasza a szigorodó károsanyag-kibocsátási normákra. Az olcsó márka nem menekülhet a villany felé, így a talán legészszerűbb választ találta meg a flottaátlaga tisztítására: gázosítanak a kínálatban, és ami ebben a legjobb, felár nélkül teszik.

bet

A hibrid Daciák érkezését egyelőre ugyan nem tagadták, lágy hibridjük akár lehet is belátható időn belül, de az elektromos autós pletykákat cáfolták az anyacég Renault-nál. Egyszerűen nem tudnák elég jó áron adni a saját ügyfélkörüknek, így ez az út nem járható a CO2-kibocsátás elleni meccsben. Bár az ázsiai piacon érdekelt Renault K-ZE-t várhatóan átcímkézik majd Daciára is, azzal aligha tesznek csodát, pláne Európában, így mást kellett kitalálniuk, hogy elkerüljék, de minimum csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátásuk után várható bírságot. Találtak. 

A Dacia a napokban zajló Brüsszeli Autószalonon mutatta be új háromhengeresét, ami TCe 100 Eco-G néven fut majd. Nem véletlenül, mivel ez a tavaly jött új háromhengeresük, a TCe 100 egy kettős üzemre átalakított változata. Egy benzinnel és LPG-vel is üzemképes újdonság, ami ugyanúgy száz lóerős, mint az alapja, de egy kicsit nyomatékosabb annál: 170 Nm van itt a 160 helyett. 

Az új motorral a gyári infók alapján a vevők és a légkör is nagyon jól járnak majd. Egyrészt tíz százalékkal kisebb a szén-dioxid-kibocsátása (valószínű egy vegyesüzemre kalkulált) a sima benzineshez képest, és országoktól függően akár (nálunk most 240 forint körül van az LPG literenkénti ára) harminc százalékot is lehet vele spórolni a tankoláson. A gyári gázszett állítólag nem csökkenti majd a csomagtartóméretet és épp úgy működik, mint az efféle gyári és utólagos szettek általában: egy kapcsolóval lehet váltani az üzemanyagrendszerek között, ha pedig kifogy a gáz, automatikusan átvált benzinre. 

btetb

A Daciánál nem is húzzák az időt, Franciaországban már a napokban rendelhető lesz a Duster Eco-G-változata. Ugyanannyiért adják majd, mint a TCe 100-as változatokat, így nem látni, miért ne így venné bárki. Ez pedig valószínű rengeteg mínusz gramm CO2-t jelent majd a márkának, azaz mégha valamennyi plusz költségük van is a gázos modellekkel, megspórolhatják a bírságon. A Duster után jönnek sorra a többiek, rövid időn belül a Sandero, a Sandero Stepway, a Logan és a Logan MCV is megkapja az Eco-G-változatot.