TDF-1: formula-versenygépből drága játékszer

2020.01.25. 07:17

A telivér versenyautókkal az a baj, hogy olyan kísérleti technikát tartalmaznak, amit nem csak legyártani képtelenül drága dolog, de működtetni is. Erre a problémára kínál megoldást a Tour De Force Engineering nevű cég, amely régebbi F1-es versenyautókat épít át úgy, hogy amatőrök számára egyszerűbb legyen a használatuk.

A vállalkozás arra épül, hogy a Tour De Force bevásárolt 2011-es és 2012-es Marussia és Sauber versenyautókat, és ezeket építik át tartósabb, és könnyebben vezethető motorral. Az eredeti 2,4 literes V8-as versenymotorok helyére 1,7 literes turbós négyhengeres kerül, amely 600 lóerőt ad le 9000-es fordulatszám mellett, azaz fele annyira sem pörög, mint az eredeti motorok. Ez pedig jelentkezik az élettartamban is. A váltót is cserélik, hatfokozatú, magnézium-házas hatfokozatú szekvenciális félautomatára.

Bár ez a motor messze nem szól úgy, mint az eredetiek, atervezők szerint így is megvan a 2 másodperc alatti gyorsulás százig, a 320 km/h feletti végsebesség, és ezt a blokkot sokkal kevésbé komplikált használni. Például nincs szükség előmelegítésre használat előtt, és nem kell néhány üzemóránként szétszedni és átvizsgálni. A cég szerint 3000 km-enkénti, vagy éves átvizsgálás elegendő.

A lényeg, hogy míg egy éles versenyautó üzemeltetéséhez elengedhetetlen egy legalább négy-öt fős csapat fenntartása, a TDF-1 akár egyedül kivihető egy pályanapra, és majdnem ugyanazt tudja: akár 4 g oldalgyorsulást és 4,5 g féklassulást produkálhat. Sőt, van benne működő DRS is, amelyet úgy alakítottak ki, hogy a pályától függetlenül aktiválható, viszont fékezéskor vagy egy nagyobb kormánymozdulatra visszaállítja a hátsó szárnyat alapállapotba, így lényegében bolondbiztos.

Árat nem mondtak, de mivel legfeljebb egy tucatnyi autóhoz lehet elég alkatrész, nyilván nem olcsó a lakossági Formula 1-es: valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha millió eurós nagyságrendű összegre gondolunk. Viszont a csomag nem csak az autót tartalmazza, hanem egy komplett vezetéstechnikai tréninget is Jessica Hawkins-szal, aki a TDF-1 fejlesztésében is segédkezett.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.