Az F1-es Mercedes-csapat egy körrekordját venné el a Volkswagen

2020.02.02. 17:34

Nem hagyja abba a pályacsúcs-hajszát a Volkswagen az ID R-rel. A már most több nagy rekordot birtokló villanyszörny fut még párat idén, mielőtt jön a második generációja. Rámennek vele egy Forma-1-es körrekordra is.

volkswagen-id-r-goodwood

Pikes Peak és Goodwood abszolút rekordja, villanyos csúcs a Nürburgringen és egy erős referenciaidő a Tianmen-hegyen – eddig ezek vannak az ID R mögött. Az autó mögött, ami a teljesítménye miatt villanyszörny néven fut a sajtóban, és az autó mögött, ami a Volkswagennek kiemelten fontos eszköz a dízelbotrány utáni arculat újraépítésben. Már ki is nézték neki a következő célpontot. Elviszik Kaliforniába, a Sonoma Raceway-re, hogy megverjen egy világbajnok F1-es autót. Konkrétan a Mercedes 2016-os versenyautóját, amivel Esteban Gutierrez tavaly megfutotta ezt a kört:

Ha IndyCart nem is nézel, a pálya onnan mindenképp ismerős lehet, hogy mi is mutattunk tavaly egy kört innen. Annak írtuk meg akkor a hírét, hogy Marc Gene egy 2004-es F1-es Ferrarival ment itt egy nem hivatalos körrekordot. Ez volt májusban, aztán júniusban jött a Gutierrez-féle 1:15.430-as új csúcs. Ami amúgy egy kicsit más vonalvezetésen történt, mint a bő öt másodperccel lassabb Gene-féle kör, de igazából mindegy is, mert egyiket sem fogadják el hivatalos pályarekordnak.

A Volkswagen most a Mercedes körét akarja megfejelni, az ugyanis elég ütős reklám lenne nekik, ha a regnáló bajnok egy nem túl öreg autóját lenyomnák Sonomában. Mivel a pályában nincsenek hosszú egyenesek, fekszik a kanyartempóban és kigyorsításokban  nagyon erős, 671 lóerős ID R-nek, szóval kellő rákészüléssel még össze is jöhet nekik a projekt. Május végéig van idejük felkészülni, akkor rendezik a Sonoma Sebességfesztivált, ami tökéletes lenne nekik.

A VW Motorsport részlegének vezetője amúgy a kísérlet kapcsán arról is beszélt, hogy már fejlesztik az ID R második generációját. Idén még nem biztos, hogy látjuk majd, de ha a most ismert villanyszörnynél is kompetensebb célszerszám lesz rekorddöntésre, előbb-utóbb a komolyabb F1-es pályacsúcsokra is rámehetnek majd.