A Nikola is beszáll a platós villanyautók piacára

2020.02.11. 11:00

A Tesla Cybertruck, a GM már beharangozott új GMC Hummer modellje, a Ford és az Amazon által támogatott Rivian és a Bollinger után a hidrogén-hajtású és elektromos teherautókkal kapcsolatos ígéreteiről ismert Nikola is bemutatott egy villamos hajtású pickupot.

A Badger elnevezésű gép külsőre nem nagyon lóg ki a ma kapható pickupok közül, és az adatok alapján akár jó is lehet. Egyelőre annyi egyértelmű, hogy ez a jármű is az amerikai teljes méretű pickupok mezőnyét gazdagítja. Ennek megfelelően nem kis darab, a hossza 5,9 méter, a szélessége 2,16 méter, a magassága pedig 1,85 méter, így egy kicsivel hosszabb és szélesebb, de alacsonyabb a Chevrolet Silverado 1500-asnál.

Az elektromos hajtásrendszer állandó teljesítménye 461 lóerő, a maximális teljesítménye pedig 919 lóerő lesz, és a tisztán elektromos változatba 160 kWh-s akkucsomagot építenek, ami elvben 480 km körüli hatótávhoz lesz elég a gyáriak szerint. Emellett terveznek egy üzemanyagcellás változatot is, ahol kisebb lesz az akkumulátor, viszont a hidrogénnel működő hatótáv-növelővel elvileg 960 km-t is megtehet a jármű utántöltés nélkül.

A Badger nem teljesen önálló konstrukció: egy másik, még meg nem nevezett gyártóval együtt állítják majd elő, és ahogy a Nikola közleménye fogalmaz, hivatalosan elismert gyárból, jóváhagyott alkatrészek felhasználásával készül majd. Azok után, hogy az európai Nikola gyártást az Iveco segítségével szervezik éppen, valamint tudván a GM és a Ford is dolgozik a saját villany-pickupján, a legvalószínűbb partnernek a Fiat-Chrysler tűnik.

Ez olyan szempontból egy újabb tipikus Nikola ígéret, hogy konkrét határidőket nemigen tartalmaz. Egyedül azt lehet tudni, hogy élő bemutatót a szeptemberi Nikola World rendezvényre terveznek. Emellett egyelőre árat sem mondtak, azaz hiába látszik a Badger ígéretesnek, egyelőre képtelenség felmérni, hogy lesz-e esélye komolyabb szeletet kihasítani az elektromos pickupok piacából, amely ma ugyan még nem létezik, de az évtized közepére kifejezetten zsúfolttá válhat, ha minden lehetséges szereplő tartja magát az ígéreteihez.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.