Egyelőre a forma jogi védelméhez szükséges nyilvános vázlatokról ismerjük az újdonságot, amely a Honda City rövidebb, ötajtós változatának látszik.
A Honda már eddig is számos modellt épített a Honda Jazz műszaki alapjaira: ilyen a nálunk is ismert HR-V, és a délkelet-ázsiai WR-V szabadidőautó, a City, Ballade, Greiz és Grace néven is forgalmazott kis szedán, egy egyterű Freed néven, sőt, Kínában Giena típusjelzéssel gyártanak hosszú, ferdehátú ötajtóst is.
Nem tudni, hogy ez utóbbihoz van-e köze a vázlatokon szereplő új változatnak, de jól látható, hogy a legtöbb karosszériaelem a tavaly bemutatott, legújabb Honda City-ével egyezik meg. A hátsó kerekek mögötti rész kialakításán valamelyest azért látható – leginkább profilból – hogy valószínűleg már a kész szedánból kellett kiindulniuk a tervezőknek, az összhatás mégis inkább célszerűen unalmas, mint borzasztó.
A végeredmény tulajdonképpen hiánypótló: a Civic, amelyet elsősorban az amerikai piac igényei szerint terveztek, jól megnőtt az utóbbi években, a Jazz pedig egyrészt elég drága, másrészt az egyterű-forma nem minden piacon népszerű – alighanem ez hívta életre az ötajtós City-származékot.
Műszaki szempontból valószínűleg nem lesz érdemi különbség a szedánhoz képest, azaz várhatóan ebbe a típusba is az ezres turbós háromhengeres kerül 122 lóerővel, amelyet Európán kívül egyébként a Jazz-be is szerelnek.
Nem tudni, hogy a Hondának vannak-e tervei a típussal Európában, de egyáltalán nem lepődnénk meg rajta, ha a Cityhez hasonlóan ez a típus is inkább csak Ázsia egyes részein lenne elérhető, ahol a Honda egyébként is jóval erősebb piaci szereplőnek számít a személyautók piacán, mint nálunk.