Jön a sportosabb villany-Audi

2020.02.23. 12:23

Maszkírozott képeket közölt az Audi a közel 500 lóerős e-tron S Sportbackről.

Audi-E-Tron-S-13
Fotó: Audi

Úgy tűnik, az Audi újabb bőrt húz le az e-tron villany-SUV-ről. A kiviteltől függően 313  vagy 408 lóerősSportback terepkupé változatot 2019 novemberében mutatták be, most pedig küszöbön az új, S modell. Az új verzióról ugyan még álcafestésű változatot mutattak, de ez nem sok vizet zavar, hiszen az agresszívabb lökhárítókat leszámítva nem sokban különbözik a ma is kapható változattól. Az igazi különlegességek inkább a lemezek alatt rejtőznek.

Az e-tron S Sportbackben már három villanymotor dolgozik (ebből kettőt a hátsó tengelyre raktak), amelyek összesen 431 lóerőre képesek. Van azonban egy 8 másodpercig használható boost funkció, amivel rövid ideig 496 lóerőt és 971 Nm-t is ki lehet hozni a konfigurációból. Tesla-verő így sem lesz az Audiból, de a 4,5 másodperces gyorsulás így is elég impresszív. A sportosabb változat kap nyomatékvektoros vezérlést, aktív dőlésszabályozást, és szélesebb, alapáron 20, felárért akár 22 colos felniket. Az erősebb változathoz durvább, hatdugattyús fékek is járnak.

Az Audi nem árulta el a hatótávot, de mivel ugyanúgy 96 kWh-s akkupakja lesz, mint az eddigi erősebb változatnak, így gyanítható, hogy ahhoz nagyon hasonló, WLTP szerinti 417 km-re lesz majd képes. Az S sportváltozatot vélhetően megkapja a mezei e-tron is, persze ahhoz újra kell indítani a gyártását. Valószínűleg a forgalmazás sincs messze, nem lennénk meglepve, ha a március eleji Genfi Autószalonon már álcázás nélküli autókat látnánk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.