Megint nagyot nőtt lóerőben a német autópark
A Duisburg-Essen Egyetem tanulmánya szerint a 2019-ben Németországban nyilvántartásba vett új autók teljesítménye átlagosan 158 lóerőre nőtt az előző évi 151-ről. Ez a 4,4%-os növekedés annak köszönhető, hogy a német autópiacon folyamatosan növekszik a nagyobb teljesítményű autók iránti kereslet – főként az SUV-k és a hibridek iránt.
Ferdinand Dudenhöffer vezette a kutatást, aminek eredményei szerint az említett két kategória ténylegesen hozzájárult a teljesítményátlag növeléséhez, hiszen az új SUV-k átlagosan 172, a hibridek pedig 194 lóerősek.
A nagydarab, erősebb autók biztosan növelik a tulajdonosuk magabiztosságát, de ez a környezetnek annyira nem jó. Nagyon nem. Ez a hibridekre is érvényes, hiszen azok sem tisztán elektromos hajtásúak (A plug-ineket kivéve, amíg kitart a hatótávjuk – feltéve, ha töltik őket egyáltalán, de ezt nem ellenőrzi senki, mégis rengeteg államilag nyújtott előny jár velük. Egyelőre.).
Dudenhöffer ezekre fel is hívta Mercedes és a BMW figyelmét. Állítását szakértők is alátámasztották, a fölöslegesen nagy és/vagy nagy teljesítményű hibridek kitűnő indítékai lehetnek az újabb klímaváltozási vitáknak. Magyarul: csökkenteni kéne az óriási SUV-k gyártását.
Egy másik megoldást jelenthetne valamiféle bonus-malus rendszer alkalmazása. Ezzel a nagyobb fogyasztású autókat még drágábbá tehetnék, hátha leendő vevőik meggondolják magukat, és más, környezetbarátabb megoldás mellett döntenek. Így az észszerűség szerint vissza lehetne venni a pazarlóan erős autók piacából.