Bemutatkozik a Dacia első villanyautója

2020.03.03. 10:30

A Kínában már forgalmazott Renault K-ZE egy változata kapta meg a Dacia logót. Ezt szánták a Genfi Autószalon közönségének, de mivel ezúttal elmarad az élő premier, virtuálisan találkozhatunk a látványosan kiszínezett járművel.

A Dacia ugyan nincs egyszerű helyzetben, hiszen a szén-dioxid-kibocsátási korlátozások pont azokat az egyszerű megoldásokat lehetetlenítik el mostanában, amelyekkel a márka alacsonyan tudta tartani az árait. De most úgy néz ki, megpróbálkoznak egy olcsó villanyautó bemutatásával, amely enyhíthet a problémán.

A Spring Electric régi ismerős: a szuperolcsó indiai mini-SUV, a Renault Kwid az alapja, és Kínában Renault K-ZE néven már kapható, méghozzá átszámítva 2,7 millió forint alatt. Azt a modellt persze aligha tudnák Európába hozni, mivel nemigen felelne meg a biztonsági szabványoknak, de úgy látszik, Dacia néven mégis piacra dobnak egy Európa-kompatibilis változatot.

A tanulmány persze nem csak a jelvényében tér el a Renault változattól. Jellegzetes szürke-narancs-fekete fényezést kapott, valamint óriási felniket és új lámpabelsőket és hatalmas szürke-narancs felniket. A feltűnő részletek nyilvánvalóan csak arra jók, hogy tanulmányautónak nevezhessék a Spring Electricet, amely elvben jövőre érkezik meg Európába.

Azon kívül, hogy 3,73 méter hosszú, és több mint 200 km hatótávú, más adatot nem közöltek. Ez alapján a Dacia akár azonos is lehetne a kínai K-ZE-vel: abba 44 lóerős motor és 26,8 kWh-s akkumulátor kerül, amivel az NEDC ciklusban mért hatótávja 270 km egy töltéssel, ami WLTP szerint mérve is 200 km felett lehet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.