Igazi agresszornak látszik az új Audi A3-as

2020.03.03. 12:02

Nem igazán vártuk, hogy az új A3-as felismerhetően különbözik majd az elődeitől, elvégre a típus soha nem volt más, mint egy Audi-maszkos luxus-Golf. Ám olyan, mintha a formatervezők ezúttal átugrották volna a márkát körülvevő, unalomból épített falat: készítettek valamit, ami biztosan feltűnik majd, legalábbis eleinte.

Az A3 persze most is ugyanolyan, mint egy tipikus A3: a szabvány Audi orr ott figyel rajta, szemből legfeljebb annyi tűnhet fel, hogy elég sportautós jellegűek a légbeömlők a fényszórók alatt. A tetővonal és az ablakok sem változtak annyit, hogy a típust felületesen ismerőknek feltűnjön az átalakulás. Amitől ez az A3-as mégis más karakterű lett, mint az elődei, az az autó oldala. Akkora sárvédő-szélesítéseket kapott, amekkorákkal eddig leginkább Evo melléknevű, homologizációs céllal épített utcai versenygépeken láttunk. Pedig ez itt nem a sportos S3-as, csak a mezei A3-as, egyelőre kifejezetten polgári motorválasztékkal.

Egyelőre nem is túl bőséges ez a választék, csupán háromtagú: az 1,5 literes TSI turbómotor 150 lóerős változatát, illetve a 2 literes dízelmotor 115 vagy 150 lóerős kivitelét kínálják majd az első hónapokban, fronthajtással és kézi, vagy dupla kuplungos automata váltóval. A 150 lóerő alatti változatok ráadásul egyszerű csatolt lengőkaros hátsó futóművet kapnak, csak az erősebbekhez jár az igényesebb négy lengőkaros megoldás.

Később persze jönnek majd más változatok is – az A3-ba lényegében változtatás nélkül befér minden, amit a VW Golfból és a Seat/Cupra Leonból már ismerünk – de úgy néz ki, az Audinál nem húznák az időt a modellváltással: rendelni már márciustól lehet majd a típust, szállítani pedig májustól kezdik, az alapára 28 900 euró lesz.