Új villanyautó-alapot mutatott a GM

2020.03.07. 08:07

Az Ultium rendszer kifejezetten sokoldalúnak tűnik, de ezzel együtt is jelentősen leegyszerűsítheti a General Motors kínálatát.

A General Motors és régi partnere, az LG Chem olyan moduláris akkumulátor-rendszert fejlesztett ki, amelynek a segítségével szabványos cellacsomagokból állítható össze 50 és 200 kWh között mindenféle kapacitású padló alatti akkumulátor, 400 illetve 800 voltos rendszerfeszültséggel. Az Ultiumnak elnevezett építőszekrény-rendszerre később mindenféle karosszériájú autót építhetnek majd, hasonlóan a Volkswagen MEB platformjához, bár úgy néz ki, a GM rendszere nagyobb autókhoz készült.

Az alapvető felépítés a megszokott: a padlóban kialakított tálcán helyezik el a szabvány akku-modulokat, alapesetben 6 és 12 modul közti mennyiséget, ám a pickupok és terepjárók számára van lehetőség dupla magas akkumulátort építeni – ez utóbbi, 24 modulos kiépítés a 800 voltos, 200 kWh-s változat.

Ettől a rugalmas, egyszerű, és hatékonyan skálázható rendszertől várják, hogy a villanyautó-gyártás hamar nyereségessé váljon a cégnél: azt mondják, a kb. 550 hajtás-változathoz képest, amelyet a benzines és dízelmotoros modellekhez gyártanak, az elektromos kínálat felépítéséhez elegendő lesz 19. Emellett persze az akkumulátor-árak csökkenésére is szükség lesz ahhoz, hogy beinduljon az üzlet, de a GM ezen a téren is optimista: arról beszélnek, hogy az LG Chemmel közösen létrehozott gyárban a költség 100 dollár/kWh alá is mehet.

A GM persze sok millió dollárt ölt ebbe a fejlesztésbe, és nagyrészt arra alapozva tették ezt, hogy a jóslatok szerint 2030-ig legalább 3 milliós piaccá nőhet az elektromos személyautóké, és a növekedésből az amerikai autógyártó is kivenné a részét.