Először hallunk a VW ID.1-ről

2020.03.16. 13:22

Az a kezdetektől egyértelmű volt, hogy a benzines autók átépítése csak átmeneti megoldás a VW számára: a legkisebbtől a legnagyobbig az összes elektromos modelljüket ugyanarra az alapra építik a jövőben.

id1sk

A legújabb hírek szerint már készül az ID.1 nevű városi kisautó, amely az e-Up! helyét veheti át a kínálatban néhány éven belül. A Car Magazine híre szerint a jelenlegi modellnél valamivel nagyobb autót is a szabvány MEB platformra építik majd. A szakemberek állítólag 300 km körüli hatótávot céloztak meg, és 20 ezer euró – úgy 6,7 millió forint – alatti alapárat, amit a jelenlegi modell árfekvéséből kiindulva nem is lesz lehetetlen fenntartani.

A Volkswagen ügyvezetője, Ralf Brandstatter szerint egyébként nem is terveznek több, az e-Golfhoz és az e-Up!-hoz hasonló, kompromisszumos modellje a cégnek. Az MEB platformot úgy alakították ki, hogy arra mindenféle méretű autót építhessenek, a városi kisautótól a nagy családi hétülésesig, és Brandstatter szerint az egységesítés akár 40% árcsökkenést is hozhat a korábbi, benzinesből átalakított elektromos autókhoz képest. Ez azonban inkább a nagyobb modellekre lehet igaz, a legkisebb modelleknél az árban még mindig túl nagy szerepet játszik az akkumulátorok előállítási költsége.

Az ID.1 várhatóan 2023 körül váltja a nemrégiben felújított e-Up!-ot, de addig még több más elektromos hajtású VW típus bemutatása várható, nagyobb és drágább modelleké, amelyek könnyebben tehetők kifizetődővé a márka számára.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.