Üzemanyagcellás teherautót mutatott a Toyota

2020.03.23. 14:54

Bár a személyautók esetében viszonylag egyértelmű, hogy az elektromos hajtás válthatja a belső égésű motorokat, a teherautók esetében könnyen lehet, hogy a hidrogénhajtás lesz a jó megoldás.

hino fcv

A Nikola és az Iveco már mutatott egy efféle teherjárművet, és most a Toyota teherautó-márkája, a Hino is készített egy nagy teherautót üzemanyagcellás hidrogénhajtással. Az alapot a dízelmotoros Profia nehéz teherautó jelentette, ez kapott új hajtást, illetve a buldogfülkés kialakításhoz mérten viszonylag áramvonalas kialakítású felépítményt.

Az így kialakított prototípus állítólag már most 600 kilométert tehet meg egy töltéssel, de ami ennél is fontosabb, az utántöltése sem vesz igénybe többet néhány percnél. A hajtás persze itt is elektromos, és egy kisebb Li-ion akkumulátort is beépítettek a rendszerbe, de ezekről egyelőre nem sok részletet közölt a japán gyártó.

A gyorsabb tölthetőség ellenére persze az üzemanyagcellás hajtásnak is akadnak még buktatói, így a viszonylag magas ár és a töltőhálózat hiánya is az elterjedése ellen szól, de úgy néz ki, a Toyota ezeket nem látja legyőzhetetlen akadályoknak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.