A Bloodhound készítői megmutatják, mit jelent az 1000 km/h-s tempó

2020.03.29. 14:47 Módosítva: 2020.03.29. 14:57

Úgy néz ki, a világjárvány miatt jó ideig marad az 1997-ben felállított szárazföldi sebességrekord. Az annak megdöntéséhez legközelebb álló, 2020-ra új csúcsot tervező Bloodhound-projekt ugyanis halasztani kénytelen a tesztjeit, de valamennyire azért a holtidőben is aktívak.

vev.png

1997 októberében történt egy nevadai sivatagban, hogy a brit Andy Green egy 1227 km/h-s futással - megdöntve saját korábbi világrekordját - új szárazföldi sebességrekordot állított fel. Azóta ez a legnagyobb tempó, amit kerekeken guruló járművel ember produkált, de az időközben 57 évessé öregedett Green közel áll hozzá, hogy ráfejeljen erre pár százzal új szörnyetegével, a Bloodhound LSR-rel. Egy tavalyi tesztjükön 1010 km/h-ig jutott a félkész sugárhajtású autóval, most pedig csináltak ehhez a tempóhoz egy videót, amiben azt érzékeltetik, mennyire van ez messze minden sebességtől, amiről fogalmunk lehet. 

Az jól átjön a videóból, hogy a rövid pálya mennyire nem a Bloodhound műfaja. Gyorsításban egy átlagos Formula-1-es autó és a legnagyobb végtempóra képes utcai sportautó, a Bugatti Chiron 80-100 mérföld/óráig bőven veri, aztán elkezd dolgozni a   sugárhajtás és úgy megy el bármelyik mellett, mintha állnának. Hogy milyen egy ilyen menet belülről, azt egy korábbi videóban már megmutatták Greenék. Ez itt a vadászpilótából lett sebességrekorder tekintete, ahogy elgyorsul 1000-ig és onnan picit még tovább.   

A sebességérzékeltetős videó apropója az a szomorú tény, hogy Green csapatának most van ideje efféle oktatóanyagokra is, mivel a Bloodhound-projekt lényegében leállt. A kezdettől fogva pénzhiánnyal küzdő csapat mögül a járvány miatt eltűntek a szponzori pénzek, így most kénytelenek voltak befagyasztani a munkát, amíg nem rendeződnek a dolgok a bolygón. Rekordkísérlet így idén már biztosan nem lesz, leghamarabb jövőre lesz módjuk rámenni az 1610 km/h-s (kereken 1000 mérföld/óra) sebességre. Ezt célozták be az autóval, ami ehhez a EJ20-as sugárhajtóművén felül kap majd még egy rakétamotort is. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.