Újabb középmotoros Hyundai a láthatáron

2020.04.03. 10:27

A Hyundai már korábban is mutatott hasonló, középmotoros járműveket, amelyekről azt mondták, elsősorban kísérleti célokat szolgálnak. Az MR23T jelzésű autó is valami ilyesmi lehet – a pletykák szerint annyi eltéréssel, hogy ez már hibrid hajtásláncot hordoz magában.

mr23t

Külsőre annyi a látványos eltérés a legutóbbi nyilvánossá tett prototípussal, az RM19-essel szemben, hogy itt a motor hűtését és levegőellátását a hátsó szélesítésekbe integrált légbeömlőkkel, és nem a hátsó ablakok helyén kialakított nyílásokkal oldották meg. Egyébként ez is egy erősen átdolgozott Veloster karosszéria, ránézésre állíthatónak tűnő hátsó légterelővel.

Egyes források szerint az autó nevében a 23 ezúttal nem az évszámot jelöli, mint korábban, hanem a motor hengerűrtartalmát. Eszerint az autóban 2,3 literes turbómotort tesztelnek, méghozzá egy 80 lóerős villanymotorral kombinálva. Ez állítólag utcai motor lesz, amellyel elérhetik akár a 350 lóerőt is, ami azt jelentené, hogy az MR23T csúcsteljesítménye 430 lóerő körül lehet.

Albert Biermann, a Hyundai globális kutatás-fejlesztési vezetője korábban elmondta, hogy az RM autók alapvetően hajtásrendszerek kipróbálására készültek eddig is, de emellett azt is szolgálták, hogy a Hyundai mérnökei tapasztalatokat gyűjthessenek a nagy sebességű járművek dinamikájában. Ezek alapján logikus feltételezés, hogy ez az új tesztjármű a jövő sportos Hyundai modelljeibe szánt hibrid hajtásrendszer tesztelésére szolgál.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.