Ez lett a Daihatsu kedves dobozautójából

2020.04.04. 09:34

Tavaly ősszel még tanulmányként csodálhattuk meg a Tokiói Autoszalonon a szögletes apróságot, amelyet egyszerűbb formában, Taft néven kezd forgalmazni az idén a Toyota kisautó-márkája, persze szigorúan a hazai piacon.

A Taft érdekes jószág. Szinte hibátlanul kihasználja a Kei kategória méretkorlátait: a 3,395 méter hosszú és 1,475 méter széles, azaz épp fél centivel kisebb széltében és hosszában is, mint a megengedett. Ugyanakkor elég határozott egyéniség. Van benne valami terepjáró-jellegű is, bizonyos szögekből olyan, mint a Hummer H3-as eltorzított arányú karikatúrája. Ugyanakkor az 1,63 méter magas kisautó épp a függőleges oldalfalaknak és a meredek szélvédőnek köszönhetően kiemelkedő térkihasználást ígér.

A műszaki tartalom terén természetesen nem várható meglepetés, itt is a japán adószabályok lehetőségeit követi a gyártó. Azaz 660 köbcentis háromhengeres motor kerül az orrába, amelyből valószínűleg kínálnak majd a megengedett maximumot elérő 64 lóerős, turbós kivitelt is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.