Egész kis vagyont ért az ős-villanyautó kabinja

2020.04.08. 13:00

Az EV1 még a Tesla előtti idők terméke: a General Motors több mint 1100 darabot készített az elektromos kétajtósból 1996-tól 2002-ig, és az autókat bérbe adták. A projekt azokban 2003-ban véget ért, és úgy döntöttek a cég vezetői, hogy bevonják az összes autót, és megsemmisítik azokat.

Tizenöt éve komoly tiltakozások is voltak Kaliforniában az autók megmentéséért, de mivel egyetlen EV1-est sem adtak el, mindet csak bérelhették a használóik, ezért a GM-et nem lehetett megakadályozni az autók nagy részének bezúzásában. A detroiti vállalat pedig nem volt hajlandó vállalni azt az óriási költséget, amivel a szervizháttér és az alkatrész-utánpótlás biztosítása járt volna, miután kiderült, hogy a Kaliforniában belengetett kötelező villanyautó-eladási kvóta végül nem valósul meg.

Csupán néhány példányt hagytak meg, múzeumok és szakiskolák kaptak kiállítási, illetve oktatási céllal, de igyekeztek gondoskodni róla, hogy ezek se kerülhessenek forgalomba a jövőben. Úgy néz ki, egy ilyen autót árvereztek most el, amelyet a Cincinnati Egyetemnek ajándékoztak 2008-ban. Sok nem maradt az autóból, csak a tető, az ablakok és a műszerfal egy része. Természetesen alvázszám sincsen, ezt minden fennmaradt EV1-esből kivágták még a GM-nél.

Ezzel együtt nem lehetetlen, hogy valaki megpróbálja újjáépíteni az EV1-est akár ennyiből is. Ma már sokkal jobb elektromos hajtásokhoz lehet hozzájutni, mint 1996 környékén, és egy működőképes EV1, akár nem eredeti műszaki tartalommal is sokkal többet érhet, mint az a bő 23 ezer dollár (kb. 7,6 millió forint), amit a romért most kifizettek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.