Járkálhat az utcán az önvezető csomagszállító

2020.04.09. 06:03

Bár az Egyesült Államokban elég komoly önvezető fejlesztések zajlanak, ez csupán a második alkalom, hogy egy cég számára lehetővé tették önvezető járművek tesztelését tesztpilóta nélkül. A Nuro számára nem is volt más lehetőség, hiszen a járművük embernek nem elég nagy.

Tulajdonképp egyfajta átmenetről van szó egy hagyományos autó és egy elektromos modell között: a Nuro méretét tekintve leginkább egy golfkocsira emlékeztet, az ülések és a tető helyén tárolórekesszel, amely a kiszállításra váró ételcsomagokat tartalmazza.

A Nuro R2 még februárban kapott felmentést az egész Egyesült Államokra vonatkozóan a forgalomba helyezési szabályok egy része alól. Így például nem kell, hogy tükör, szélvédő, pedál vagy kormánykerék legyen a felszerelései között. Most pedig Kaliforniában azt is engedélyezték, hogy részt vegyen a közúti közlekedésben. Mivel egyébként is nagyon megritkult a forgalom a kijárási tilalom miatt, ebből aligha lesz baj, és a cég, bár a szövetségi felmentést 5000 járműre kapta meg, egyelőre két prototípussal kezdi meg a tesztelést.

Az önjáró rendelés-kiszállító ahhoz valószínűleg nem áll rendszerbe időben, hogy a jelenlegi járványhelyzetben komoly segítséggé váljon. Viszont egyáltalán nem kizárt, hogy a 40 km/h végsebességű szerkezeteket épp a koronavírus kapcsán elrendelt kijárási tilalom segíti majd át a közönség kezdeti idegenkedésén.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.