Bemutatták a szuperdivatos Toyota Yaris Cross-t

2020.04.23. 11:09

Az eredeti tervek szerint a Genfi Autószalonon mutatkozott volna be az újdonság, amelyet végül ma mutattak be az interneten.

Nem kerestek saját típusjelzést az autónak: a Toyotánál láthatóan láthatóan bíznak a Yaris név húzásában, így az új városi terepjárójuk a Yaris Cross nevet kapta, annak ellenére, hogy a két típus alig mutat formai hasonlóságot.

A Yaris Cross trapézforma tetővonalával és szögletes sárvédőíveivel ránézésre inkább az aktuális RAV-4 kisebb testvérének tűnik, bár annál valamivel lágyabb lett a forma. Az összkép kifejezetten karakteres lett, nem csak a Toyoták, de általában a négyméteres SUV-k között is határozott egyéniség lesz a Yaris Cross.

A közös nevet a Yaris-szal természetesen nem csak a hasonló méret indokolja. Műszaki szempontból nagyon szoros a rokonság, olyannyira, hogy egyazon gyárban, ugyanazokon a gépsorokon készülhet a két típus. Az alapjait ugyanaz a TNGA-B platform adja, bár a Cross minden irányban egy kicsivel nagyobb autónak ígérkezik. A rokonság egyértelmű jele az azonos, 2,56 méteres tengelytáv, bár az SUV 24 centivel hosszabb, 2 centivel szélesebb és 9-cel magasabb, azaz 4,18 méter hosszú, 1,77 méter széles és 1,56 méter magas.

A bemutató kapcsán eddig kétféle hajtás-változatról tettek említést. A Yarisban már bemutatott hibrid rendszer első-, illetve összkerék-hajtású változatáról. Ebben egy 1,5 literes, 91 lóerős, háromhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotor dolgozik össze egy 80 lóerős villanymotorral. A rendszer összteljesítménye 116 lóerő. A szén-dioxid-kibocsátási értékek kapcsán érdekes játékot ad elő a Toyota a számokkal: a promó-anyagokban elsőkerék-hajtással 90, összkerék-hajtással 100 g/km alatti értékek szerepelnek, de ez az NEDC-re átszámolt eredmény, a valósághoz közelebb álló, WLTP ciklusban mért értékek 120 illetve 135 g/km-re adódnak.

A Cross a sima Yarishoz hasonlóan a Toyota francia üzemében készül majd. Már most évi 150 ezer példányos eladási tervről esett szó, és arról, hogy a két Yaris adhatná a cég európai eladásainak kb. a harmadrészét. Mivel tavaly valamivel több mint egymillió autót adtak el, ez bő 300 ezer Yaris származékot jelentene évente. Abból kiindulva, hogy az előző Yarisból is elment 224 ezer példány tavaly, ez egyáltalán nem látszik elérhetetlen célnak.