Gyári kémfotókon a 4-es BMW

2020.04.29. 12:44

Nincs messze a 4-es BMW világpremierje, talán épp ezért a gyáriak, ugyan álcázva, de meg is mutatták az újdonságot. Néhány adat is kiderült, viszont a végleges forma – különösen az orr-rész – még nem nyilvános, bár ami átlátszik a fólián, az alapján sok jóra nem számíthatunk.

Pedig állítólag ez a 4-es még önállóbb konstrukció, mint bármelyik elődje. Kiderült, hogy 5,7 centivel alacsonyabb a 3-as sorozatnál, 2,1 centivel lejjebb van a súlypontja, 2,3 centivel szélesebb, és a formatényezője is jobb lett 0,015-tel a szedánénál, pedig már annál is 0,23-as értékkel dicsekedtek a gyáriak.

Így álcázva kifejezetten csinosnak is hat az új 4-es, de itt még úgy álcázták az orrát, hogy ha meg is hagyták a tanulmány rettentő orrlyukait, ezek helyett a két alacsony nyílás látszik, amit a fólián hagytak. Talán nem is véletlen, így legalább most nem a szokatlan látványról szól minden beszámoló. Ám úgy tudjuk, a giga-hűtőmaszk olyasmi, amivel kapcsolatban a BMW tervezői az internetes mémek ellenére sem mondanak le. Mondják, hogy Kínában szükség van az erőteljesebb stílusra.

Pedig, ahogy most kiderült, az új 4-esen számos részlet szolgálja, hogy vezetni jobb legyen, mint akár az elődjét, akár az alapjául szolgáló 3-ast. Állítólag teljesen átdolgozták a futóművet: nem csak a hangolása lett teljesen más, de a geometriáját is úgy módosították, hogy még jobban támogassa a gyors és stabil kanyarvételeket.

Egyelőre kétféle változatról közöltek adatokat. A kétliteres négyhengeres turbómotoros változat a 430i nevet kapja. A 258 lóerős motorral már ez is kifejezetten gyorsnak ígérkezik – az 5,5 másodperces gyorsulási idő legalábbis erre utal – ám a csúcsváltozat, legalábbis az M4 megérkezéséig a hathengeres 440i xDrive változat lesz. Ebbe a jól ismert turbós soros hathengeres 374 lóerős változatát építik, nyolcfokozatú automata váltóval, összkerék-hajtással és 48 voltos, 11 lóerős hibrid starter-motorral. Ezzel 4,4 másodperc alatt érhető el a százas tempó, bár ez az adat nyilván csak arra elég, hogy halvány sejtésünk legyen a kupé képességeiről.

Az új 4-es kupé bemutatására egészen biztosan sor kerül még az idén, de es csak a sorozat első tagja lesz. 2021-re várható a kabrió változat, és a négyajtós Gran Coupé is, sőt, ez utóbbi típus alapjaira készítenek villanyautót is, i4 néven.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.