Európa háttérbe szorulhat a Nissan terveiben

2020.05.05. 16:41

A Reuters értesülései szerint mostanra körvonalazódott az új terv, amellyel a Nissan javítana a pénzügyi mérlegén. Ebben már nem a termelés növelése a fő cél, hanem a kínálat észszerűsítése, karcsúsítása és fiatalítása. Egyben leépítenék a felesleges gyártókapacitást is.

Állítólag május végén tervezik nyilvánosságra hozni az új terveket, de a Reuters egy névtelen forrásra hivatkozva már most közölt néhány részletet. Szerintük jelentős kapacitás-csökkentés várható: akár 14 üzemben is leállíthatják a termelést. A cél évi 7 helyett 5,5 millió autó gyártásához elegendő kapacitás fenntartása, az eddigieknél alacsonyabb költséggel.

A másik lényeges változtatás a típusok számának csökkentése: csak a sikeres modelleket tartanák a kínálatban, és ezeknek a megújítására koncentrál majd a Nissan. Így Észak-Amerikában például 5-ről 3,5 évre csökkentenék a típusaik átlagéletkorát, de hasonló megújulást terveznek Kínában és Japánban is.

Európát ugyan nem adja fel a Nissan – a sikeres modelleket, amilyen a Juke vagy a Qashqai, megtartják – de a kevésbé kelendő modellek eltűnhetnek a kínálatból, és nem kizárt, hogy a két európai üzem egyikét is bezárják. A barcelonai gyár áll most rosszabbul, mivel 2018-ban leállt a Pulsar gyártás, és nemrég a Mercedes X osztályé is. Ezen felül a szintén itt gyártott Renault Alaskan pick-up eladásai sem igazán alakulnak jól.

Az új stratégia hivatalos bejelentését május 28-ára várják akkor valószínűleg részletesebben is kiderül, hogy hol igyekszik javítani működésén a Nissan.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.