Európába hozzák a BYD személyautóit

2020.05.05. 12:51

A norvég villanyautó-támogatást kihasználva vetheti meg a lábát a kínai cég Európában, aláígérve mindenki másnak.

A Tang EV 600 nevű, tisztán elektromos modellel tervezik beindítani a BYD személyautók forgalmazását Európában. Ez a Kínában benzinmotorral és hibrid hajtással is kínált Tang tisztán elektromos változata, kifejezetten ígéretes paraméterekkel.

Az akkumulátora 82,8 kWh-s a gyári adat szerint, ami NEDC ciklusban mérve 600 km-es hatótávhoz elég, de WLTP szerint is 520 km-t tehet meg a típus egy töltéssel. A hajtást két villanymotor végzi, egy-egy az első és a hátsó tengelyen, 490 lóerő körüli összteljesítménnyel, így állítólag 4,4 másodperc alatt érheti el az autó a százas tempót.

Kínában ez a típus 260 ezer jüanba kerül, ami úgy 12 millió forintnak felel meg – ez pedig, ahhoz képest, hogy mekkora autóról van szó, kifejezetten jó ár. Természetesen mire Norvégiába ér, valószínűleg drágább lesz a Tang EV, de még így is aláígérhet akár a Tesla, akár az Audi elektromos modelljeinek, sőt, eleinte akár a VW ID.3-nak is.

A Tang mellett később elektromos haszonjárművek is várhatók, egy furgonról és több különböző méretű teherautóról hallani. Emellett egy ideje már készülnek BYD buszok Európában, pontosabban a cég komáromi üzemében.

A BYD kínai viszonylatban sem számít nagy autógyártónak, személyautóból jellemzően 4-500 ezret állítanak elő, pedig Kínában olcsóbb benzines modellek is szerepelnek a kínálatban. Ugyanakkor a cégnél láthatóan abban bíznak, hogy a villanyautók iránti igény növekedésével nagyobb szereplővé válhatnak, akár Európában is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.