Mégsem a Seat fejleszti az olcsó VW villanyautót
Korábban úgy tűnt, a Seat és a kínai JAC Auto közösen fejlesztheti a VW elektromos kínálatának új alapmodelljét. Ám a legújabb hírek szerint a VW Up, a Skoda Citigo és a Seat Mii elektromos hajtású utódjának tervezését mégsem a Seat végzi majd.
Az Automotive News értesülései szerint a döntésnek ahhoz van köze, hogy április második felében bejelentették, a Seat márka 2021-es kínai bevezetése elmarad. Így a JAC Auto és a Seat korábban tervezett együttműködésére sem kerülhet sor. Ezzel viszont bizonytalanná válik a MEB Entry néven ismert olcsó elektromos platform, illetve a rá épülő modellek sorsa is.
A háttérben többféle motívum sejlik fel. Egyes feltételezések szerint a Seat márkát újból növekedési pályára állító Luca de Meo távozása is hozzájárult a VW vezetőség döntéséhez – de Meo a Renault vezérigazgatója lesz július elsejétől – ahogy a kínai villanyautó-piac lassulása is. Ez utóbbit a kínai vilanyautó-támogatások csökkentése hozta magával még a tavalyi év folyamán, ez késztette arra a VW vezetőségét is, hogy a Seat kínai bevezetését, ahogy ők fogalmaznak, határozatlan időre elnapolják.
Hivatalos döntés még nincsen, de az alapmodell kifejlesztésének feladatát állítólag a német VW központ veszi majd át, és jelenleg az ID.3 és ID.4 modellek alapjául szolgáló szabvány MEB platform olcsóbbá tételét tűzték ki célul. Ez persze nem egyszerű feladat: a méretek és költségek csökkentésével együtt nem csökkenhet az olcsósított modell biztonsága, ami a fejlesztőket igen nehéz feladat elé állítja.
A Volkswagen a tervek szerint az idén kezdi meg első, kifejezetten elektromos hajtáshoz tervezett modelljének gyártását, de az ID.3-ból az ára alapján aligha lesz tömegmodell. Az első változat 40 ezer euróba kerül, de úgy tudjuk, a később várható alapkivitel ára sem megy 30 ezer euró, azaz 10,5 millió forint alá.