Ősszel eltűnhet a V12-es a BMW kínálatból

2020.05.12. 16:21

Nem lenne igazán meglepő, ha a V12-es motortól tényleg megszabadulna a BMW Európában, ahogy a Bimmer Today írja: az év végétől lejár az átmeneti év, mindenkinek kötelező lesz a 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlag, és ez a 6,6 literes, 609 lóerős V12-essel nemigen tartható.

bmwm760Li (18 of 12)

Ugyanakkor az sokkal kevésbé valószínű, hogy az európai forgalmazás leállításával magától a V12-es motortól is megszabadulna a cég. Egyrészt egyelőre ugyanez a blokk kerül a Rolls-Royce modellekbe is – igaz, ott egy 6,75 literes változatot használnak – így mindenképp tovább kellene gyártani, és nyilván olcsóbb úgy, ha a jóval nagyobb példányszámban eladott 7-es BMW-ben is kínálják. Más kontinenseken ráadásul kevésbé szigorúak a szén-dioxid-kibocsátási korlátozások, így a jelenlegi 7-es BMW hátra levő éveiben simán megtarthatják a csúcsváltozatot például Észak-Amerikában, Kínában vagy épp Oroszországban.

A V12-es motor kapcsán ezzel együtt már korábban jelezte a BMW, hogy nem tervezi továbbfejleszteni, azaz valószínű, hogy az évtized közepére keresnek a helyére valami mást. A következő 7-es BMW csúcsváltozata az ígéretek szerint elektromos lesz, és nem volna meglepő, ha kiderülne, hogy a Rolls-Royce is ezt az utat követi majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.