Átalakítják az Euro NCAP tesztjeit

2020.05.20. 16:51

Az Euro NCAP tovább alakítja vizsgálati módszereit. Ezúttal nem csak újabb szempontokat adnak a meglevőkhöz, de a 23 éve alkalmazott törésteszt-eljáráson is változtatnak.

A legkomolyabb változtatás az, hogy az eddig alkalmazott félátfedéses frontális ütközéses vizsgálat helyett mozgó akadályos tesztet vezetnek be. Ezzel már annak a vizsgálatára is mód nyílik, hogy a vizsgált autó mennyire károsítja az ütközésben részt vevő másik felet.

Az oldalütközési tesztek is változnak: mostantól nem csak azt vizsgálják, hogy milyen az utasok védelme a becsapódás oldalán, hanem azt is, hogy az autó hogyan védi a távoli oldalon ülőket, akik valós baleseti helyzetben komoly sérüléseket szerezhetnek például a mellettük ülő utasoktól.

Újdonság lesz még a Thor bábú bevetése is, amely az Euro NCAP szerint jelenleg a legfejlettebb, közepes méretű férfi utast szimuláló törésteszt-bábúnak számít a világon. Így nem csak a tesztek lesznek részletesebbek, de a belőlük kinyerhető adatok is pontosabban tükrözhetik a valószínű eseményeket.

newencap 2020

Az Euro NCAP emellett a az automata vészfékek tesztelését is fejlesztette: bár az eddigi módszereket megtartják, a vizsgált forgalmi helyzetek körét kibővítik tolatásos, és kanyarodásos szituációkkal.

Egy teljesen új vizsgálati szempont is megjelenik, a baleset utáni biztonság kérdése. Az értékelési módszereket a tűzoltó és műszaki mentőszolgálatok nemzetközi szövetségével, a CTIF-fel együttműködve dolgozták ki, így pontot ér majd, ha a gyáriak pontos és könnyen elérhető információkkal szolgálnak a típusaikról a mentést végzőknek. Figyelembe veszik majd, hogy mennyire könnyen hozzáférhető a baleset után az utastér, milyen extra szolgáltatásokat nyújt a vészhívó rendszer – persze az Európában kötelező eCall-on felül – de például azt is, hogy egy elektromos kilincses modell nyitható marad-e az ütközést követően.

Az átállás, és a járványhelyzet miatt az Euro NCAP-nál szünetelt a munka az elmúlt hónapokban, de azt ígérik, a nyarat követően ismét folytatódik az autók biztonsági értékelése, már az új szempontok alapján.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.