Elektromos és 1000 lóerős lehet a következő BMW M5-ös?

2020.05.31. 06:40

A Car magazine szerint tisztán benzines M5-ös BMW-t már csak pár évig vehetünk. Viszont lóerőből nem lesz hiány később sem.

3
Fotó: BMW / BMW

Az utóbbi hónapokban a McLaren és a Ferrari is kijelentette, hogy a közeljövőben nem készítenek tisztán elektromos sportautót, mert továbbra is túl nehéznek tartják a jelenlegi akkumulátortechnológiát. A pletykák szerint a BMW új vezetése máshogy gondolkozik, és a következményeket már a soron következő, G60 kódjelű M5-ösnél láthatjuk majd.

A híresztelések szerint az új sportszedánból két változat készülhet majd. A plug-in hibrid a szintén csak hírek szintjén létező X8 M változatával osztozkodna a meghajtáson. Itt a 4,4 literes turbós V8-as egészülne ki egy elektromotorral, amik összesen 750 körüli rendszerteljesítményt adhatnak le. A merészebb elképzelések szerint egy kizárólag elektormos hajtású változat is érkezhet, a Car Magazine szerint akár 135 kWh-s akkupakkal, ami mértékletes vezetés mellett akár 700 kilométeres hatótávot is adhat az M5-nek. Ráadásul mindezt úgy, hogy a vélhetően több villanymotorból álló hajtásrendszer akár 1000 lóerős teljesítményre is képes lehet.

Hogy mi lesz végül valóság a fentiekből, arra csak 2023 után derülhet fény, hiszen ekkora várható az ötös BMW érkezése. A szupersportautó-gyártók kifogása nem lehet akadály, hiszen a jelenlegi, F90-es M5-ös is 1855 kiló.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.