Alesi eladta Ferrari F40-esét, hogy a fiának maradjon esélye a Forma-1-re

2020.06.07. 08:51

Hiába volt a kilencvenes évek egyik legismertebb autóversenyzője Jean Alesi, és hiába nyert futamot a Ferrarinak, ettől még a fiának nincs könnyű előmenetele az autósportban. A nagy tehetség hiányát kénytelen nagy áldozatokkal kipótolni a papa. Az idei csonka F2-es szezonért például eladta a Ferrari F40-esét.

rue3a93935e97

Jean Alesi ugyan csak egy futamot nyert tizenhárom szezonos F1-es pályafutása alatt, de az minden idők egyik legemlékezetesebbje. Az 1995-ös kanadai nagydíjon történt, hogy miután egy fordulatos futamon elsőként gurult át a célon, kifogyott Ferrarijából az üzemanyag és jobb híján Schumacher Benettonjára ülve fuvaroztatta körbe magát a levezetőkörön. Ennek már huszonöt éve, az elmúlt években a versenyzéstől visszavonult 55 éves francia is azt teszi, amit a kortársai közül sokan (Olivier Panis, Jean-Denis Delétraz, Ralf Schumacher, Johnny Cecotto) és azon ügyködik, hogy minél magasabbra segítse fiát az autósportban. A húszéves Giuliano Alesi eddigi életének nagy része így a különböző autós szériákban telt, pedig a másik ág miatt lehetne akár művész is, anyja, Kumiko Goto ugyanis a 80-as/90-es években szép karriert csinált zenészként és színészként Japánban. Giulianoból viszont autóversenyző lett, és ha csak az apján múlik, a Forma-1-ig viszi a srác. 

Jean Schumacher Benettonján a 95-ös kanadai nagydíj levezető körén
Jean Schumacher Benettonján a 95-ös kanadai nagydíj levezető körén

Eddigi karrierje alapján Giuliano egy kimondottan jó autóversenyzőnek tűnik, aki ügyesen használja ki a lepattanókat (négy GP3-as futamgyőzelme mindegyikét fordított rajtrácsos futamon szerezte), de messze nem egy kimagasló zseni, aki erőből ott tud lenni egy-egy széria élmezőnyében. Tavaly már a Forma-1 előszobájának tartott Formula-2-ben kapott autót, de a szezon nagy részét a középmezőnybe szürkülve töltötte. Ennek ellenére idén is lesz helye a sorozatban, miután Jean eladta azt az F40-est, amit még ferraris pilótaként kapott a kilencvenes években. 

Jean fiával, Giulianoval
Jean fiával, Giulianoval

Jean F40-eséről egyébiránt azt érdemes tudni, hogy azt még a háromszoros világbajnok Nelson Piquet-nek köszönheti. Piquet volt az, aki a kilencvenes évek elején még éppen csak profivá lett fiatal Alesinek azt tanácsolta, írassa bele a ferraris szerződésébe, hogy kap a csapattól egyet ajándékba az olaszok akkori csúcs utcai autójából, ha a pilótájuk lesz. Alesi aztán öt szezont húzott le a Ferrarinál, és még az F40-est is megkapta.

"Egy Ferrari a garázsban vagy látni a fiamat versenyezni ezek nem összehasonlítható dolgok. Inkább versenyezzen ő, már amúgy is öreg voltam az F40-hez." Nyilatkozta a friss eladásról Alesi, aki azért elsírta a sajtónak bánatát is, hogy miközben a Forma-1-ben minden a költségcsökkentésről szól, az utánpótlás szériákban ennek semmi nyoma, szponzort találni egy F2-es autóra pedig szinte lehetetlen. Márpedig egy Formula-2-es szezon költségvetése közel kétmillió euró, azaz ha piaci árán, egymillió euró körül ment el az F40-es, akkor azzal éppen csak befedhették Giuliano idei szezonját, a járvány miatt nyolcfutamosra csonkult idei F2-es bajnokságot, ami a Forma-1-gyel együtt, Ausztriában indul július 4-én. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.