Kiderült, mi hiányzik a VW villanyautójából

2020.06.11. 09:25

Az ID.3 internetes konfigurátorának indítása előtt egy héttel kiderült, hogy melyik az a két szoftver-funkció, amelyet nem tudtak megbízhatóvá tenni, így az első autókból biztosan kimarad.

Arról már hónapok óta hallani, hogy a Volkswagen a problémás szoftver miatt nem tudta még elkezdeni az ID.3 forgalmazását, holott Zwickauban már tavaly november óta zajlik a termelés. Most, annak kapcsán, hogy június 17-én indul az ID.3 konfigurátora, az is kiderült, hogy lesz két olyan része az autón futó szoftvernek, amelyet eleinte biztosan nem használhatnak majd a tulajdonosok.

„A szoftver 256 funkciójából kettő lesz, amely csak később készül el.” - mondta Frank Welsch, a Volkswagen fejlesztési igazgatója. Azt is elárulta, hogy az ablakra vetítő kijelző egyes funkciói nem működnek majd, illetve az Apple Carplay és az Android Auto kompatibilitást biztosító modulok. Magyarán az ID.3 tulajdonosok kezdetben kénytelenek lesznek nélkülözni a mobiltelefon-integrációt, ami egyébként ma már szinte természetes az új személyautókban.

Welsch szerint elvileg ez utóbbi is csaknem készen van, de bizonyos helyzetekben igen lassan működik, és néha konfliktusba kerül az autó és a telefon programja annak kapcsán, hogy melyiké az elsőbbség, például figyelmeztető üzenetek megjelenítésekor.

A telefon-integrációs rész egyébként a VW csoport legtöbb modelljében működik, de az ID.3-hoz fejlesztett E3 nevű rendszerhez teljesen újra kellett írni, és úgy néz ki, ez nem sikerült hibátlanul.

Az is kiderült, hogy első körben összesen háromféle ID.3 változatot kínálnak, mindegyiket ugyanazzal a hajtással. Ez 204 lóerős villanymotort és 58 kWh-s akkumulátort tartalmaz, ami 420 km-es hatótávhoz elegendő a gyári adat szerint. Az alapmodell, az 1st 40 ezer euróba, az 1st Plus 46 ezer euróba, az 1st Max 50 ezer euróba kerül majd.

Eddig állítólag kb. 35 ezer előzetes megrendelés érkezett, először azok számára teszik elérhetővé a konfigurátort, akik már kifizették az 1000 eurós foglalót, de július közepétől teljesen nyilvános lesz mindenki számára. A szállításokat azonban csak az év 37. hetében kezdik, ami szeptember 7-ével kezdődik.

A cég természetesen a hiányzó funkciók későbbi pótlását ígéri, ezeket távoli frissítéssel kapják majd meg a tulajdonosok, ha sikerült kiküszöbölni a hibákat.