Megújul a Peugeot 308-as

2020.06.11. 11:04

A francia márka kínálatának egyik legöregebb darabja a 2013-ban bevezetett 308-as, amelyet, úgy néz ki, egy kicsit még piacon kell tartani, ezért egy újabb frissítésnek vetették alá.

Ez azonban még csak nem is a megszokott mértékű modellciklus-közepi átalakítás – az már 2017-ben megtörtént – sokkal inkább egy sor apró frissítés. Egyes változatok például rendelhetők lesznek krómszínű helyett fényes fekete külső dekorációkkal, bevezetnek néhány új alufelnit és fényezési árnyalatot – ilyen a képeken szereplő kék szín – és korszerűsítik az autó elektronikáját. Ehhez kapcsolódik az átdolgozott 308-as legnagyobb újdonsága, az i-Cockpit digitális műszerfal bevezetése, amely a 208-asban és a 2008-asban már elérhető.

Emellett úgy néz ki, a motorválasztékot is optimalizálták. A hétköznapi kiviteleket már csak kétféle motor négy változatával gyártják, az 1,2 literes háromhengeres benzines 110 vagy 130 lóerővel érhető el, az 1,5 literes dízel 100 vagy 130 lóerővel. Ezeken felül csak a GTi maradt a kínálatban, az 1,6 literes négyhengeres turbómotor csak ebben érhető el, igaz, itt 263 lóerő a maximális teljesítménye. A korábbi GT változatok – az 1,6 literes 225 lóerős benzines és a kétliteres, 180 lovas dízel – valószínűleg kikerültek a programból, legalábbis a frissítésről szóló közleményben nem esik róluk szó.

A jelenlegi 308-ast meglepően sokáig tartotta piacon a Peugeot, de valószínű, hogy ezt is leváltják a nem túl távoli jövőben. Mostanság jellemző gyakorlat a PSA-nál, hogy nagyjából egy időben mutatnak be több, azonos kategóriájú típust, és a Citroën C4, illetve az Opel Astra várhatóan jövőre érkezik – nem lenne meglepő, ha a 308-as utódját is lelepleznék még 2021-ben.