Megmutatták az új Citroën C4-est

2020.06.16. 16:22

Az első képek alapján az az érzésünk, hatalmas lehetett a nyomás az új Citroën C4 tervezőin. Valószínűleg kellett valami, ami egyszerre passzol az aktuális SUV-divatba, megfelel alsó-közepes családi autónak, lendületes, illik a márka arculatába, és még véletlenül sem látszik rajta a rokonság az Opel vagy Peugeot testvérmodellekkel.

Ez az utóbbi törekvés egyértelműen sikeres: a C4 nem igazán hasonlít másra a PSA csoporton belül, de azon kívül sincs sok hasonló karakterű autó. Talán az Oroszországban gyártott Renault Arkana, vagy a BMW X4 juthat az eszünkbe, de az előbbi Európában nem várható, az utóbbi meg árban képvisel egy másik ligát. Úgy néz ki, a Citroën talált magának egy ki nem használt piaci rést, hogy olyasmit kínálhasson, amit más még nem.

A műszaki részletekkel egyelőre nem untatta a közönséget a Citroën, bár abból a tényből, hogy készül belőle elektromos változat, arra lehet következtetni, hogy a PSA olcsóbb szabvány platformját, a CMP-t használhatták az alapjául. Magáról az elektromos változatról is csak annyit árultak el, hogy 320 km körüli hatótávolsága van, és hogy ë-C4 lesz a neve. Nagyon meglepő lenne azonban, ha itt nem a megszokott 50 kWh-s akkumulátort, és a két első kereket hajtó 136 lóerős villanymotort alkalmaznák, amelyeket eddig az összes elektromos PSA modellbe szereltek.

A belső téren talán még jobban látszik, mint a külső formaterven, hogy hangulatban valami mást szerettek volna, mint amit a legtöbb gyártó kínál. Erre utal az érdekes, keret nélküli üveglapnak látszó központi kijelző és a téglalap-forma digitális műszeregység. Emellett itt is felbukkan a kis plexilapra vetítő HUD.

Azt a Citroën vezetője, Vincent Cobée mondta el, hogy a C4-től jelentős növekedést remélnek. A márka tavaly 830 ezer autót adott el Európában, ami 1% körüli növekedést jelentett az azt megelőző évhez képest, viszont az új C4 elődje, a Cactus nem igazán hozta az elvárt eredményeket: 2016-tól évi 60 ezer példány alatt stabilizálódtak az eladásai, aminél nyilván többet várnak az új modelltől.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.