A Mercedes is megmutatta új közepes sportszedánját

2020.06.18. 16:40

Az ilyen esetekből sejthető, hogy a nemét prémium-gyártók még mindig egymást tekintik a legnagyobb konkurenciának. Különösen igaz ez az elsőségért küzdő BMW-re és Mercedesre, amelyek most épp prémium felső-középkategóriás sportszedánjaik bemutatóját helyezték egymás mellé.

Ahogy a BMW az M5-ösön, a Mercedes is csak egy kisebb felújítást hajtott végre az E osztály legerősebb változatain. Az E63 és az E63 S modellek változatlan teljesítménnyel, de átdolgozott külsővel és korszerűsített fedélzeti elektronikával érkeznek.

A két AMG modell műszaki tartalma látszatra nem tér el attól, amit már eddig is kínáltak hozzá: a 4 literes V8-as motorból kétfélét kínálnak, a sima E63-asba az 571 lóerős, 750 Nm csúcsnyomatékú változatot építik, a drágább S-be pedig a 612 lóerős, 850 Nm csúcsnyomatékú kerül. Mindkét motorhoz 9 fokozatú automata váltó és állandó összkerék-hajtás jár. A dinamikában sincs nagy eltérés: a gyengébb modell 3,5, az erősebb 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, és mindkettő simán eléri a 300 km/h-t, a különbség csak annyi, hogy a sima E63-asnál ehhez extraként meg kell rendelni a Driver's Package nevű csomagot némi felárért, míg az E63 S-hez ez alapáron jár. Ezek a számok a szedán kivitelre vonatkoznak, a kombik egy tizedmásodperccel gyengébben gyorsulnak, a végsebességük pedig legfeljebb 290 km/h lehet.

Mindez eddig is nagyjából ugyanígy volt, ami most változik, az a csomagolás. Itt is felbukkannak a lefele szélesedő hűtőrácsok, ahogy a szedánon és a kétajtós változatokon, az AMG-nél a függőleges rácsozat, illetve a hűtőmaszk alatti légbeömlők kialakítása más egy kicsit. Ezen felül a műszerfalat szabták át – a polgári E osztályéhoz hasonlóan – az MBUX dupla LCD-s műszercsoport legújabb változataival. A sima E63-asba a kisebb, 10,25 hüvelykes kijelzőpár kerül, az E63 S-be viszont az S osztályból is ismert 12,25-ösöket építik.

Pontos árakat egyelőre nem mondtak, csak annyit, hogy nem terveznek jelentősen eltérni az eddigi áraktól. Az E63 eddig 110 ezer euró felett indult egy kicsivel, az S változatért pedig 123 ezer eurót kértek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.