Nagykutya, a Great Wall új terepjárója

2020.06.19. 15:11

A Great Wall majdnem két éve szerződtette Phil Simmonst, aki korábban a Land Rover formatervező stúdióját irányította. A cég legújabb modelljén pedig már látható, hogy a formaterv nem amatőr munka.

Annak a korszaknak persze már rég vége, amikor a Great Wall minden szembe jövő autót lemásolt, a Fiat Pandától a Toyota Aygón keresztül a Nissan Navaráig. Az utóbbi időszakban újabb márkaneveket kezdtek használni, amelyek közül a Haval például egész sikeres – tavaly 770 ezer autót adtak el ezen a néven – és bár nagyrészt már önálló formatervű modelleket kínál, ezek eddig elég jellegtelenek voltak.

A legújabb modell, a DaGou – a típusjelzés állítólag nagykutyát jelent – azonban újabb korszak beköszöntét jelzi: a szögletes formaterv kifejezetten jellegzetessé teszi, és nem nehéz belelátni egy komolyabb terepjárót sem. Ez persze nem jelenti, hogy az is lenne: ugyan a 20 centis hasmagasság nem kevés, de így is inkább aszfaltra tervezett szabadidő-autónak tűnik.

A 4,62 méter hosszú, 1,89 méter széles, 1,78 méter magas és 2,74 méteres tengelytávú karosszéria egyébként jól használható belső teret ígér, a kétféle turbós benzinmotor pedig tisztességes dinamikát. A gyengébb változatba is 1,5 literes, 168 lóerős motor kerül, az erősebbikbe pedig kétliteres, 221 lóerő csúcsteljesítménnyel és 385 Nm csúcsnyomatékkal.

A Great Wall számtalanszor jelezte már az érdeklődését az európai piac iránt, de ez az első alkalom, hogy olyan terméket látunk a cégtől, amelyben itteni mércével is látszik némi fantázia. Azt azonban még nem tudni, hogy elhozzák-e Európába, vagy ez a modell is csak Kínában lesz elérhető.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.