Egy bérelt Mustanggal és 174-es átlagsebességgel dőlt meg az illegális USA-átszelő rekord

2020.06.22. 15:27

A Cannonball Run Challenge egyszerre illegális, elvetemült, és elképesztő. A szabályok nem túl összetettek, Amerika egyik partjától kell elvezetni a másikig, természetesen minél kevesebb idő alatt. A Road and Track című magazin szerint most újabb rekord született, egyetlen férfi teljesítette a New York és Los Angeles közti távot, mindössze 25 óra 55 perc alatt.

img-9501-jpg-1592577923

Úgy tűnik a kihívás ismét fénykorát éli, ugyanis az elmúlt bő hat hónapban háromszor is új rekordot állítottak fel. Hat év után, 2019 végén három srácnak sikerült 27 óra és 25 perc alatt keresztülszáguldani Amerikán, egy 800 lóerőre húzott E63 AMG-vel. Ezt pár hónappal később, idén áprilisban egy másik trió (egyes források szerint lehetséges, hogy négyen voltak) ismét megdöntötte, ők 26 óra 38 perces időt mentek egy Audi A8L-el. A mostani rekord azonban ezeknél is messzebb megy: a hihetetlen 25 óra 55 perces időeredményen túl az is figyelemre méltó, hogy egyetlen ember vezette végig a 4500 kilométeres utat.

img-9496-jpg-1592579103

Ez az őrült pedig nem más, mint Fred Ashmore. A rekordot egy 5 literes, V8-as Mustang GT-vel teljesítette, ami ráadásul nem is az övé, csak bérelte. Az autót persze - ahogy a korábbi csúcstartók is - kissé átalakította, a vezetőülésen kívül mindent eltávolított, az ülések helyére, illetve a csomagtartóba is extra üzemanyagtartályokat szerelt, így 492 liter benzinnel indult útnak.

img-9497-jpg-1592579195

Fred már korábban is részt vett hasonló jellegű parttól partig futamokban, tehát nem volt újdonság a plusz üzemanyagtankok beszerelése. Az csomagtartóba és hátsó ülések helyére szerelt tartályok egyszerűen működtek, csupán összekötötte őket a gyárival, a gravitáció pedig a munka többi részét elvégezte. Az első ülés helyére szerelt tank működése már eggyel komplikáltabb, egy szivargyújtóról működő apró szivattyú segítette a benzin továbbítását - Fred nem titkolta, nem ártott lehúzni néha a Mustang ablakát. Persze még a 492 liter benzin sem volt elég az útra, pont ezért szervezett le előre egy rövid találkozót barátival, akik 567 liter üzemanyagot szállítottak.

img-9506-jpg-1592579323

A parttól partig száguldás az üzemanyag pótlásán túl is rengeteg felkészülést igényel, számba kell venni a rendőröket, kamerákat, forgalmat, lehetséges akadályokat. Fred felszerelés gyanánt lézerblokkólót, radardetektort, CB rádiót, illetve Waze-t, és Google Térképet használt, ami az előző rekordszáguldásokhoz képest igencsak szerény - mindent egybe véve 950 ezer forintot költött az útra.

Fred a 4500 kilométeres távot teljesen egyedül vezette le, és csak kétszer állt meg: a 8 perces tankolás, illetve egy ellenőrző csomópont miatt - kizárólag nagyobb járműveket vizsgáltak át, de így is várnia kellett. Az, hogy több mint egy napot vezetett le egyedül 174 km/órás átlagsebességgel, ráadásul senki nem ült mellette, aki plusz információkkal láthatta volna el, az egészen elképesztő. A 25 óra 55 perces rekordidő pedig még inkább.

img-9508-jpg-1592579698

Mielőtt Fred visszaszolgáltatta volna a Mustangot, visszaállította eredeti állapotába, egyedül az extra üzemanyagtankok rögzítéséhez fúrt lyukak hagytak maradandó nyomok. Az autó végsebessége egyébként 255 km/óra volt, az újdonsült rekorder panaszkodott is, hogy csak annyival tudott menni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.