Kézi váltós hibrid rendszert küld gyártásba a Kia

2020.06.25. 10:20

A Hyundai német fejlesztőrészlege által kidolgozott IMT – a rövidítés intelligens manuális erőátvitelt jelent – az idén jelenik meg több típusban is. A rövidítés tulajdonképp elektronikusan vezérelt kuplungot jelent, amely beépíthető hagyományos kézi váltók mellé, ugyanakkor lehetővé teszi a motor leállítását már menet közben.

imt

A megoldás a kuplung kiemelőszerkezetét helyettesíti elektronikával, így az ugyanúgy működik a vezető szemszögéből, mint eddig, viszont a hajtás vezérlése is kezdeményezheti a kuplung kiemelését. Erre jellemzően lassításkor kerül majd sor, amikor a 48 voltos hibrid hajtás már gurulás közben leállíthatja a motort, ami állítólag akár 3% üzemanyag-megtakarítást hozhat.

„A kézi váltó még midig nagyon fontos Európában, az autóink felét még ilyennel adjuk el, ezért arra kerestünk megoldást, hogy korszerű hibrid hajtásrendszerbe integráljuk.” - mondta Michael Winkler, a cég hajtáslánc-fejlesztő részlegének vezetője.

Az IMT még az idén megjelenik, méghozzá két különböző motorral kombinálva: a Ceed és az Xceed típusokban 1,6 literes dízelmotor mellé kerül, míg a felújított Rióban ezres turbós benzinmotorral kombinálják majd.