Megmutatták a következő Audi Q5-öst

2020.06.29. 14:19

A jelenlegi Q5-öst először még 2016-ban láthattuk, így bőven eljött az idő a félidős frissítésre. És bár ez nem szól bele alapvetően a típus karakterébe – a Q5 elég sikeres hozzá, hogy ne akarják alapjaiban megváltoztatni – sok kisebb fejlesztést tartalmaz, amelyek együtt már nem jelentéktelenek.

A formatervből egyértelműen az orr-részt rajzolták át leginkább. A fényszórókkal érintkező vastag krómkeret eltűnt a hűtőrácsról, helyette vékony fekete kontúrozást kapott a maszk, amelyet így vagy kétujjnyi fényezett felület választ el az első lámpáktól. A hűtőrács formája is változott, a felső sarkokat meredekebb szögben csapták le, ezzel együtt a fényszórók körvonala is más lett, ahogy belül is több a LED. Az összkép így talán kevésbé hivalkodó, mint eddig, de szemből még mindig erősebb az egyen-Audi jelleg, mint bármi más. Hátul kevésbé feltűnő a változás, csak a kipufogóvégek környéke és a lámpák belseje módosult észrevehetően.

Belül még ennyire sem feltűnő a változás: néhány dekoráció változott csak, valamint a fedélzeti számítógép kapott nagyobb érintőképernyőt és új szoftvert. Ugyanakkor a használat jellegét alapvetően befolyásolja, hogy eltűnik a váltó előválasztó karja előtt kialakított tekerőgombos-tapipados kezelőfelület, mostantól az érintőképernyő veszi át a funkcióját.

A frissítés talán a motorpalettát érintette a leginkább. Az új Q5-ösben többféle enyhe hibrid hajtásrendszer is felbukkan: a 2 literes turbós motorokhoz 12 voltos elektromos segédhajtást illesztettek, a 3 literes TDI rendszere viszont 48 voltos lesz. A dízelek már az új, dupla redukciós katalizátorral ellátott motorcsaládból kerülnek ki. Az enyhe hibridekkel elérhető fogyasztáscsökkenést egyébként néhány decire becsüli az Audi száz kilométerenként, a németországi bevezető változat, 204 lőerős 40 TDI esetében például három deci a javulás: az új változat így a gyári adatok szerint 5,4 liter gázolajjal is megtehet majd 100 kilométert.

A Q5 azon kevés Audik egyike, amelyek minden nagyobb piacon jól eladhatónak bizonyultak: az Egyesült Államokban és Európában egyaránt évi 60-70 ezer körül fogy belőle, Kínában pedig bő 130 ezret vittek el tavaly. Nem csoda, hogy óvatosan nyúltak hozzá, hiszen a cél a kereslet fenntartása, a következő két-három évre, ameddig az utód meg nem érkezik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.