Vége egy 116 éves korszaknak: legyártották Zwickauban az utolsó belső égésű motoros autót

2020.06.29. 06:03

1904 óta gyártanak autókat Zwickauban, és ezalatt sok nagy fordulatot megélt a szászországi város. Ami állandó volt, az a belső égésű motor az itt gyártott autókban, de ennek immár vége: egy Golf R Variant lett az utolsó ilyen, ami kigurult a gyárból, ezután már csak villanyosok készülnek itt.

id3-gyartas-zwickau-2019.png

Még 1904-ben indult az autógyártás Zwickauban. A Horch kezdte a sort, de hamar bejött az Audi a képbe. Sok más mellett készült itt a városban Trabant is, nem kevés: 1957 és 1991 között hárommillió gurult ki innen, majd a Volkswagen vette át a terepet szűk harminc évre, ami alatt hatmillió autót gyártott le Zwickauban. A jövőt is ők írják tovább, sőt, már elkészültek itt az első ID3-asok, amikből jövőre 330 ezret gyártanának le a nagy múltú gyárvárosban.

mjg

A VW 1,2 milliárd eurót pumpál az üzemébe, hogy évi több százezres mértékben tudjanak itt villanyautót gyártani. A MEB platformra épülő autók gyártókapacitásának kialakítása óriási meló, 8000 alkalmazottat kell átképezni hozzá és szinte az egész gyártelepet újra kell gépsorozni. 

Frissítés: Félig-meddig házi Trabant gurunk, Prokee jelezte, hogy nem egészen úgy van ez, ahogy az autós sajtón végigszaladt a váltás híre: Csak Zwickauban, csak a Horch-Audi-Trabant-VW vérvonalhoz köthetően három autógyár van. Ebből csak egy, a legújabb (a nyolcvanas évek végén a Trabant 1.1 számára épített) gyárban gyárt a VW, ahonnan soha nem gurult ki kétütemű. A hárommillió döntő része egy egészen másik gyárból gurult ki, ahol most egy csőd szélén tátongó kisszériás gyártó dolgozik, és hát, belsőégésű motorokkal is építenek autót. Szóval szép duma a VW részéről összemosni az egészet, főleg a Trabant-helyett-elektroautó vonalon, csak hülyeség az egész. Erről hosszabban itt.