Az összeomlás szélén egy ígéretes autógyártó

2020.07.01. 06:13

A tervek szerint a Byton Európában és Észak-Amerikában egyaránt 2021-ben kezdte volna forgalmazni első villanyautóját, de már nem egyértelmű, hogy erre valóban sor kerülhet. Bár az M-byte nevű szabadidő-autó fejlesztésével elkészültek, még a piaci bevezetés előtt összeomolhat a cég.

A Byton legnagyobb befektetője a kínai állami tuladjonú autógyártó, a FAW, illetve a szintén kínai akkumulátor-gyártó, a CATL, de egyelőre úgy néz ki, még arra sincs garancia, hogy a cég ki tudja fizetni az elmaradt munkabéreket.

A cég sajtóközleményben jelezte, hogy megpróbál tőkét bevonni, amiből kifizetheti az elmaradt béreket, és egyben teljes átszervezést ígért, amivel csökkenthetik a működési költségeket.

Az egyelőre nem látszik, hogy hogyan lábalhatnak ki a jelenlegi helyzetből, de elég valószínű, hogy az M-byte 2021-re tervezett európai és észak-amerikai piaci bevezetése késni fog.