Ezekhez a márkákhoz a leginkább hűségesek az újautó-vásárlók

2020.07.21. 06:08

Idén is messze a japán márkák végeztek a legjobban a J.D. Power márkahűséget kutató felmérésén. A felmérés azt vizsgálta, az új autókat vásárlók milyen arányban választják következő autójuknak azt a márkát, amiből kiszállnak és a számok alapján úgy néz ki, a Subarunak van a leghűségesebb vevőköre.

DSF0094

Fontos részlet a felméréssel kapcsolatban, hogy azt az amúgy nemzetközi J.D. Power az amerikai piacon végezte, ezért kerültek a listára olyan az európai szemnek szokatlan márkák mint a RAM, a GMC vagy a Buick. Ettől függetlenül beszédesek a számok, az igények hasonlók, így aligha mutatna nagy eltérést egy Európában elvégzett felmérés.

Ez itt a tömegmárkák első tizenöt helyezettje, amin az első hét helyezett tavaly is pont ebben a sorrendben végzett. A százalékos arány mutatja, hogy az adott márka vevői közül hány százalék vette ugyanattól a gyártótól új autóját, mint akitől a korábbit.

1. Subaru 60,5%
2. Toyota 60,3%
3. Honda 58,7%
4. RAM 57,3%
5. Ford 54,3%
6. Kia 51,3%
7. Chevrolet 49,1%
8. Hyundai 47,4%
9. Nissan 42,9%
10. Volkswagen 41,6%
11. Jeep 41,0%
12. Mazda 40,7%
13. GMC 39,0%
14. Buick 27,5%
15. Mitsubishi 27,1%

Az első tízbe ugyan bejutott három gyártó is, mégis érdekes látni, milyen rosszul szerepeltek az amerikai márkák a felmérésben. A 15-ös listára fel sem fért például a Dodge, ami csak 17 százalékát tudta megtartani korábbi vevőinek, a Chrysler pedig még ennél is rosszabbul zárt (14%).

IMG 1251

A J.D. Power külön vette a prémium márkákat, azaz kiadott egy külön rangsort azokról is. Azon a listán is egy japán lett az első, és itt már az európai gyártók is látszanak. Nagy általánosságban pedig elmondható, hogy a prémium márkák ügyfelei kevésbé márkahűek.

1. Lexus 48,0%
2. Mercedes-Benz 47,8%
3. BMW 45,1%
4. Porsche 44,9%
5. Audi 43,4%
6. Land Rover 39,6%
7. Acura 38,3%
8. Volvo 38,3%
9. Lincoln 37,0%
10. Cadillac 33,8%

A J.D. Power idén már kiadta a szokásos megbízhatósági felmérésének eredményét is. A Lexus annak a listának is az elejében végzett, nem úgy mint az itt győztes Suburu:

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.