A Mercedes és kínai partnere 700 km-es akkumulátort ígér

2020.08.07. 12:36

Az utóbbi években a kínai lítium-akkumulátor specialista, a CATL szinte minden nagyobb autógyártóval szövetségre lépett. Kínában még a Teslának is szállítanak, pedig a kaliforniai gyártó korábban kizárólag a Panasonic-kal dolgozott. Ám úgy tűnik, a Mercedes kiemelt partnere lesz a kínai vállalatnak.

A német gyártó egy, a héten megjelent közlemény szerint még szorosabb kapcsolatot kezd kialakítani a CATL-lel: olyan megállapodást kötöttek, amely az elemi cellák és teljes akkumulátorok beszállításán túl közös fejlesztés elindításáról szól. A felek úgy vélik, közösen rövidíthetnek a mostanság jellemző termékciklusokon, és rövid időn belül jelentősen növelhetik az akkumulátorok fajlagos kapacitását.

A közlemény példaképpen 700 kilométeres hatótávot emleget, ami a Mercedestől viszonylag nagyvonalú ígéret: egyetlen szériagyártású villanyautójuk az optimista WLTP mérés szerint is 400 km-t tehet meg egy töltéssel, ami az EPA realisztikusabb mérései szerint átlagos körülmények között 354 km-t jelent. Ebből kiindulva a Daimler-CATL páros ígérete úgy is értelmezhető, hogy az energiasűrűség megduplázását ígérik.

A legtöbb autógyártóhoz hasonlóan a Mercedes is több akkumulátor-szállítóval kötött szerződést jelenlegi és jövőbeli szériamodellek kapcsán, így az LG Chem, az SK Innovation és a Farasis is a partnereik közt van a CATL-en kívül. Ezen felül Kínában a BYD-vel is fenntartanak egy vegyesvállalatot, azzal a céggel, amely nemrég szintén a villanyautó-akkumulátorok új generációjának bemutatására tett ígéretet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.