A világ leggyorsabb hibrid sportautójával készül a Delage

2020.08.10. 07:30

Nem lesz gyorsabb rendszámos autó hibrid hajtással a Delage D12-esnél legalábbis ezt ígéri a hetven év után feltámasztott márkanév mögött munkálkodó társaság. Egy nürburgringi körrekorddal tennék egyértelművé, milyen gyors is ez a kétüléses.

Az ős Delage egy 1905 és 1953 között működött, és az évszázad első, viharos felében 42 ezer luxusautót küldött az utakra. Gyakorlatilag a megszűnése óta téma a feltámasztása, az 1956-ban alapított Les Amis de Delage, azaz a Dealge barátai klub hosszú évtizedeken át gondozta a márka hagyatékát, az utóbbi években pedig olyannyira aktivizálták magukat, hogy egyrészt nekiálltak újjáépíteni egy eltűnt prototípust, másrészt fejlesztenek egy teljesen új modellt a Delage-nak. Az D12 néven fut, és a hibrid hipersportautók mezőnyében tenné magát a sor elejére.

Bár a cél az, hogy egy bárhol, közúti forgalomban legálisan használható pályagép legyen a D12-ből, kívül-belül célgépnek hat. A felnyíló utastető alatt például egymás mögé van szorítva a két vékony ülés, a vezető előtti kezelőszervek is erősen sajátosak. A pontos képességet még nem adták ki, de a hibridhajtásról már tudni, hogy kétféle változatot kap. A 7,6 literes, V12-es szívómotor alapból mindkettőben 1004 lóerős. A Club változat ehhez egy 20 lóerős indítómotort kap. Ezzel tud majd tolatni, illetve egy kevés rásegítést ez is ad majd. A GT ezzel szemben egy 112 lóerős villanymotort kap egy komolyabb akkupakkal, így ez már 90 kilóval nehezebb lesz, mint a Club.

Érdekes leosztás, hogy amíg a GT gyorsulásban messze jobb lesz majd, mint a Club, a mínusz kilók miatt jobb köridőket pályán a Clubtól várnak, ami hibridnek csak nagy túlzással nevezhető. Hogy milyen jó köröket tud, azt egy nürburgringi futással akarják megmutatni a franciák, egy ott szerzett kategória elsőséggel tennék hamar a világ leggyorsabb hibrid sportautójává a Delage-t. Ehhez a munkához van nekik háznál több nagy név: Jacques Villeneuve és Benoit Bagur is segítik a fejlesztőket. Összesen harminc darabot készítenek majd a D12-ből, aminek darabja adók nélkül 700 millió forint környékén indul majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.