Négynapos munkahetet javasol az autóiparban a legnagyobb német szakszervezet

2020.08.16. 00:12

A négynapos munkahét bevezetésével előzné meg a tömeges munkahelyvesztést a német feldolgozóiparban az IG Metall szakszervezet elnöke. Már a legnagyobb autóipari szereplőkkel tárgyalnak az ötletről. 

bte

A 2,3 millió alkalmazottat képviselő legnagyobb németországi szakszervezet első embere, Jörg Hofmann a Süddeutsche Zeitung című lapnak adott interjúban elmondta, hogy jelenleg rövidített munkaidőről folynak egyeztetések egyebek között a Daimler, a ZF és a Bosch autóipari vállalatnál.

Véleménye szerint a négynapos munkahét bevezetése épp a megfelelő válasz lenne az autóiparban zajló strukturális átalakulásra, mivel lehetővé tenné a munkahelyek megőrzését a leépítések helyett. A későbbiekben pedig a tapasztalatok alapján a fémipari, elektronikai és villamosgép-ipari ágazatok vállalatai is átvehetnék a munkahelyek megőrzésének ezt a módját.

Az IG Metall szakszervezet elnöke nem látja akadályát annak sem, hogy a munkaidő csökkentése a bér kiegészítésével történjen meg, hiszen "a munkaadóknak is érdekükben áll a munkaidőt rövidíteni a dolgozók elbocsátása helyett, mert ezáltal biztosítani tudják maguk számára a szükséges szakembergárdát, és egyúttal megszabadulnak a tömeges elbocsátások anyagi terheitől".

A kormánytól az eddiginél nagyobb erőfeszítést vár az IG Metall elnöke a koronavírus-válság következményeinek kezelésére.

"A munkahelyek megtartása érdekében 24 hónapra kellene meghosszabbítani a részmunkaidős foglalkoztatás támogatását" - mondta. Hozzátette, hogy a nyaralási szezon végeztével újra kell értékelni a helyzetet, de véleménye szerint "a kormánynak igazítania kell majd a konjunktúraprogramon".