Ejti TCR-programját a Mazda

2020.08.17. 06:03

Még azelőtt elkaszálta TCR-programját a Mazda, hogy először pályára gurult volna a nagy reményű, 3-asból épített versenyautójuk. A járvány és a partnerműhely bezárása kellett hozzá, hogy végül semmi sem legyen a jól induló TCR-álomból.

1

Még egy éve sincs, hogy a Mazdánál bejelentették a Mazda3 TCR-t, az autót, amivel a japánok is beszálltak volna a jelenleg leginkább felkapott túraautós kategóriába, a TCR világába. Ez az a szabványrendszer, amit most több tucat nemzeti és nemzetközi széria használ szerte a bolygón: a lényeg, hogy egyazon keretrendszer szerint kell építeni ide autót a gyártóknak vagy partnerüknek, aztán ha kész az autó, bármelyik TCR-bajnokságba lehet vele nevezni. 350 lóerős, fronthajtású, hatfokozatú szekvenciális váltóval szerelt versenyautókról van szó. Ilyet szeretett volna a Mazda is, az építési munkát pedig arra az észak-karolinai Long Road Racingre bízták, ahol korábban az MX-5 Cup autói is épültek. 

A program sorsa talán már januárban eldőlt, amikor a Long Road Racing egyszercsak felszámolta magát, így a program partner nélkül maradt. A fejlesztés ekkor már előrehaladott volt, az első tesztnapok előtt állt a fejlesztőcsapat, logikus lépés lett volna,  ha a Mazda mással folytatja a munkát. El is kezdték a keresést a partnerek között, de a folyamatot teljesen elkaszálta a koronavírus-járvány. Jelen állás szerint sehogy sem tűnik tarthatónak, hogy az autó 2021-ben bármilyen versenyen is rajthoz álljon, így a Mazda meghozta a döntést, elkaszálta a teljes programot. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.